اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف مطرح کرد

بدقولی دولت در اهدای تسهیلات به بافندگان فرش

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف گفت: دولت در اهدای تسهیلات به بافندگان فرش بدقولی کرد.

بدقولی دولت در اهدای تسهیلات به بافندگان فرش

باقر صیرفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت صنعت فرش دستباف در استان اظهار داشت: در حال حاضر تولید فرش دستباف روند کاهشی داشته به طوری که نسبت به سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

وی با توجه به وعده دولت برای دادن تسهیلات به بافندگان فرش تاکید کرد: بدقولی‌های دولت سبب شد تا وام‌هایی که به تولیدکنندگان فرش دستباف وعده داده شده بود در موقع مقرر به آنها پرداخت نشود که این امر سبب ایجاد نارضایتی از سوی بافندگان فرش دستباف شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف هدفمند کردن یارانه‌ها را یکی از دلایل کاهش بافندگان فرش دانست و بیان کرد: بعد از هدفمند کر دن یارانه‌ها و به دلیل دریافت یارانه بسیاری از بافندگان فرش دستباف رغبتی برای کار و بافتن فرش نداشته و تولید فرش با مشکل مواجه شده است.

این مسئول ادامه داد: در استان اصفهان به دلیل کمبود بافنده تولید فرش به طور چشم‌گیری کاهش یافته و دولت باید در این زمینه هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرد.

* تحریم ها عامل اصلی کاهش صادرات فرش

صیرفیان با اشاره به تحریم‌های اخیر متذکر شد: به دلیل تحریم‌ها صادرات فرش دستباف کاهش یافته و این امر بزرگترین مشکل صنعت فرش می‌باشد.

وی تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای دیگر تولید کنندگان فرش دانست و تاکید کرد: هنگامی که کشور در تحریم باشد و صادراتی صورت نگیرد رقابت در میان تولید کنندگان کاهش می‌یابد و کشور‌هایی مانند چین و هند به دلیل پایین بودن دستمزد کارگر با افزایش تولید می‌توانند بازار جهانی را در دست بگیرند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به کیفیت بالای فرش‌های ایرانی اذعان کرد: با توجه به وجود فرش‌های دستباف از کشور‌های مختلف در بازار جهانی به دلیل کیفیت پایین در طرح، نقش و بافت هنوز هم از نظر کیفیت فرش ایرانی در صدر جهان قرار دارد اما تحریم‌ها مانع صادرات این کالا شده است.

* افزایش قیمت مواد اولیه مشکل عمده تولید کنندگان

این مسئول افزایش قیمت مواد اولیه را مشکل عمده تولید کنندگان دانست و تاکید کرد: تامین مواد اولیه به دلیل افزایش 3 تا 4 برابری قیمت‌ها با مشکل روبرو شده و این افزایش قیمت به دلیل کمبود مواد اولیه و یا تغییر در کیفت آن‌ها نیست بلکه به دلیل بالا رفتن قیمت‌های دیگر کالا‌ها نرخ این مواد اولیه نیز افزایش یافته است.

صیرفیان ادامه داد: افزایش قیمت فرش با توجه به گران شدن چشمگیر مواد اولیه آن چندان تاثیری در بالا رفتن سود دریافتی بافندگان فرش نداشته و خسارت‌های آن‌ها جبران نشده است.

وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از فرش دستباف متذکر شد: به دلیل استفاده از مواد طبیعی در بافت فرش دستباف و تاثیر بر سلامت افراد نسبت به فرش ماشینی خرید آن مقرون به صرفه‌تر بوده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اذعان داشت: استقبال عموم از فرش دستباف به دلیل بالا بودن قیمت کاهش یافته اما هنوز مشتریان خاص فرش وجود دارد.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول