اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

راه‌انداری مرکز پژوهش در شورای شهر ضروری است

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورای شهر با هدف مطالعه و بررسی طرح‌های عمرانی، خدماتی و مدیریتی ضروری است.

راه‌انداری مرکز پژوهش در شورای شهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی ظهر امروز در اولین نشست مطبوعاتی خود با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت سنگین و جایگاهی رفیع دارند که امیدواریم از ظرفیت رسانه‌های استان و مطبوعات محلی در آگاهی‌بخشی به عموم جامعه از خدمات شورا و شهرداری بتوانیم بهینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به تشکیل سه جلسه شورای شهر با محوریت و موضوع انتخاب شهردار و تعیین تکلیف کمیسیون‌های مختلف، عنوان کرد: ما در این جلسات سعی کردیم در گام اول بدون اینکه بحث انتخاب شهردار فرسایشی شود شهردار اردبیل را انتخاب کنیم.

سخنگوی شورای شهر اردبیل افزود: در شرایط کنونی که دیگر رقابت‌های انتخابی و تعیین هیئت رئیسه به اتمام رسیده و اعضای شورا با همدلی و اتفاق نظر با انتخاب شهردار توانمند شهر را به سمت مدیریت مطلوب و مناسب به پیش می‌برند باید اعلام کنیم که ما شهردار را با توجه به سابقه درخشان و بالاتر از همه جلب رضایت‌مندی مردم با اکثریت آرا برای چهار سال انتخاب کردیم و با دعوت از بدری به صحن علنی شورا و شنیدن دیدگاه‌های او به اتفاق آرا بدری به مدت چهار سال شهردار اردبیل شد.

فیضی یادآور شد: در جلسه دوم شورا بعد از ارائه عملکرد و دیدگاه‌ها به مدت 20 دقیقه از سوی بدری، شورای شهر در یک رای‌گیری مخفی در خصوص انتخاب شهردار به جمع‌بندی نهایی رسید و با مشاهده 27 ماه سابقه درخشان بدری او به مدت چهار سال دیگر برگزیده شد.

وی تصریح کرد: اهم موضوعاتی که بدری به آن اشاره کرد بحث افزایش سه برابری بودجه شهرداری از 67 میلیارد تومان 175 میلیارد تومان و کاهش هزینه‌های جاری از 47 درصد به 31 درصد بود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل ابراز داشت: شهرداری اردبیل بر اساس چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله راهبردی در جمع مشارکت‌های بخش خصوصی موفق عمل کرده و امیدواریم در دور جدید مسئولیت نیز بتواند بهتر از این عمل کند.

فیضی یادآور شد: به دلیل آنکه پایه و اساس شورا مشورت و رای‌گیری است ما با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر تصمیم گرفتیم تا بدری ابقا شود.

این مسئول تصریح کرد: بعد از انتخاب شهردار با 11 رأی موافق و دو رأی سفید بدون اینکه مخالفی داشته باشد ما با تشکیل جلسات فوق‌العاده و مستمر سعی داریم ساختار و تشکیلات شورا را با همدلی و اتفاق آرا تعیین تکلیف کنیم به طوری که در جلسه  دو روز پیش در قالب کمیسیون‌های شورا و عضویت اعضای جدید در آن تصمیم‌گیری کردیم و قرار شد در این زمینه از نقطه‌نظرهای اعضای شورای شهر استفاده شود.

عضو پارلمان محلی اردبیل در دورچهارم شورا گفت: ما با الویت‌بندی نیازهای شهری و رفع دغدغه‌ها و مطالبات مردم انتظار داریم که طرح‌های کاربردی ارائه شده تا شهر به سمت یک منطقه مترقی و آباد حرکت کند.

فیضی افزود: ما در طول هفته با تشکیل جلسات کمیسیون‌ها در روزهای یکشنیه و دوشنبه و جلسه رسمی شورا در روز چهار‌شنبه تلاش خواهیم کرد تا با اولویت‌بندی مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

از چانه‌زنی خارج از شورا خبر ندارم

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال مذاکرات و چانه زنی‌ها در انتخاب شهردار جدید اذعان داشت: بنده خبری از چانه‌زنی‌های خارج از صحن شورا ندارم اما با اطمینان کامل عرض می‌کنم در صحن علنی شورا گزینه‌ای جز بدری برای شهرداری مطرح نشده است.

عضو شورای شهر اردبیل در دو چهارم وعده داد نقطه نظرات و دیدگاه‌های مردم و کارشناسان را که در رسانه‌های مختلف به ویژه مطبوعات محلی برجسته می‌شود به همراه 12 عضو دیگر مطالعه کرده و در توسعه متوازن شهری تلاش و جدیت داشته باشند.

فیضی ادامه داد: ما در انجام وظیفه با هیچ کس شوخی نداریم و در برابر حیف و میل شدن احتمالی بیت‌المال کوتاه نمی‌آییم چرا که بنده نه به خاطر شهرت و نه منابع مالی به شورا آمده‌ام بلکه در هر نقطه‌ای از مدیریت شهری ضعفی را مشاهده کنم در‌صدد پنهان کردن آن نخواهم بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری دیگر مبتنی بر بحران نخواهد بود بلکه ما بر اساس برنامه پنج ساله راهبردی رو به جلو حرکت خواهیم کرد و در این برنامه پنج ساله راه برای بازنگری کاملاً باز است.

عضو پارلمان محلی اردبیل در دورچهارم شورا یادآو رشد: توسعه متوازن شهری جزو پیگیری‌های اصلی ماست و امیدوارم به خواسته قلبی خودم که راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورای شهر اردبیل است، دست پیدا کنم.

فیضی وجود این مرکز را در انجام دقیق و کارشناسی کارها شایسته و مناسب توصیف کرد و گفت: ما در سایه این مرکز می‌توانیم از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع عمران، معماری اسلامی و مدیریت شهری با کمترین هزینه حمایت کرده و از نتایج آن بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: اردبیل امروز به یک کلان شهر تبدیل شده و باید با دید وسیع و آینده‌نگرانه مشکلات آن را برطرف کنیم چرا که امروز دیگر وجود یک پارکینگ طبقاتی جوابگوی این شهر نیست.

عضو پارلمان محلی اردبیل در دورچهارم شورا ادامه داد: ما اگر از امروز برنامه‌ریزی نکرده و حرکتی نداشته باشیم به یقین در چهار سال بعد نمی‌توانیم برای مردم در برابر عملکردمان پاسخگو باشیم.

فیضی استفاده از نظرات متخصصان در حوزه‌های مختلف را ضروری اعلام کرد و گفت: این نشانه شجاعت است که اعلام کنیم در رشته‌ای که مهارت و سررشته نداریم اظهار نظر نکرده و سکوت اختیار کنیم.

وی عنوان کرد: باید شورا از نظرات متخصصان و کارشناسان در حوزه ترافیک شهری، معماری، عمران و ... استفاده کنیم تا کار انجام شده درست و صحیح اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ای کاش توان آن را داشتیم تا نهاد تصمیم‌ساز پشت شورای شهر ایجاد می‌کردیم تا از این مجموعه به نحو احسن استفاده می‌شد چرا که این نهاد تصمیم‌‌ساز شامل متخصصان و کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف بود که دیدگاه‌های آنها می‌توانست راهگشا باشد.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول