اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد نطنز:

اداره ارشاد نطنز به دنبال بیمه کردن هنرمندان تعزیه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: این اداره به دنبال بیمه کردن هنرمندان تعزیه است.

اداره ارشاد نطنز به دنبال بیمه کردن هنرمندان تعزیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی مشربی ظهر امروز در جمع تعزیه خوانان گروه عاشورائیان بادرود، تعزیه را یکی از ارزشمندترین میراث فرهنگی و مذهبی کشور دانست که نسل به نسل و از نیاکان و آبا و اجداد ما به نسل کنونی ما رسیده است.

 

 این مسئول تعزیه را ارزشمند و مقدس و یکی از راه‌های نزدیک شدن به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

وی خطاب به اعضای گروه خواستار آشنایی تعزیه خوانان با دستگاه‌ها و ردیف‌های موسیقی سنتی ایرانی شد و متذکر شد: از قدیم تا کنون اشعار و نسخ تعزیه بر مبنای ردیف‌های موسیقی و آواز اصیل ایرانی در دستگاه‌هایی از قبیل شور، چهارگاه، ماهور وآوازهای دشتی، ابوعطاء و بیات ترک و غیره  تهیه و در بین موافق خوانان و شهادت خوانان تعزیه توزیع می‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز شعر محکم، قوی و در شان اهل بیت(ع) را لازمه یک اجرای خوب در تعزیه دانست و ادامه داد: هماهنگی و موزون بودن و حفظ کردن شعر هنرمند تعزیه خوان را در اجرای تعزیه مسلط می‌کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: سطح توقع مردم از یک هنرمند تعزیه بالاست و تعزیه خوان باید مراقب رفتار و کردار خود در جامعه باشد.

مشربی خواستار جذب جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به این رشته شده و متذکر شد: باید کاری کرد که جوانان و نوجوانان به این هنر ارزشمند گرایش بیشتری نشان دهند و این میراث کهن که امانتی از پیشینیان است در دست ما، این امانت را نسل به نسل به جامعه آینده در نهایت سلامت و با کم‌ترین آسیب تقدیم کنیم.

ویاذعان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با کمال میل و علاقه در بحث بیمه کردن هنرمندان تعزیه و حضور گروه‌های تعزیه شهرستان در سوگواره‌های استانی و ملی نهایت همکاری و تلاش را خواهد داشت.

انتهای پیام/63025/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول