اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد کردستان:

برنامه 5 ساله کمیته امداد کردستان اساس فعالیت‌های این نهاد است

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی کردستان برنامه 5 ساله این نهاد را اساس فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف این کمیته در استان عنوان کرد.

برنامه 5 ساله کمیته امداد کردستان اساس فعالیت‌های این نهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدامین شریفی صبح امروز در نشست مدیرکل و شورای معاونین کمیته امداد کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اهدافی در برنامه کمیته امداد امام خمینی پیش‌بینی شده است که هر ساله بیش از میزان تعهدات محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این برنامه 5 ساله قرار است سالانه 5 هزار شغل در استان کردستان ایجاد شود که این رقم 8 هزار و 116 شغل در سال 90 ایجاد شد و در سال 91 این میزان 6 هزار و 761 مورد بود.

به گفته شریفی، در این بخش و در سه ماهه نخست امسال، 32 درصد برنامه اشتغالزایی در کمیته امداد استان کردستان تحقق یافته است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات اداره‌کل کمیته امداد کردستان یادآور شد: در سرفصل بیمه‌های اجتماعی نیز 11 هزار و 851 نفر در سال 90 زیرپوشش قرار گرفتند، در سال 91 این طرح بر اساس برنامه 5 ساله 214 درصد محقق شد و در سه ماهه اول امسال هم تاکنون 243 درصد برنامه پیش‌یبینی شده انجام شده است.

وی همچنین افزود: بر اساس برنامه 5 ساله تدوین شده کمیته امداد در کردستان، ساخت سالانه هزار و 200 واحد مسکونی پیش‌بینی شده که در سال 90 یعنی آغاز برنامه 5 ساله، 2 هزار و 132 واحد یعنی با افزایش 78 درصد از میزان تعهد احداث شد.

شریفی خاطرنشان کرد: در سال 91 میزان 46 درصد برنامه تحقق یافت و این رقم در سه ماهه نخست امسال به 4 درصد کاهش یافته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان هم در این نشست، میزان مشارکت مردم استان در برنامه‌های حمایتی را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: استقبال مردم کردستان از چنین برنامه‌های شایسته قدردانی است.

هیوا رحیمی اضافه کرد: اختصاص بخشی از درآمدهای مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، درآمدهای نفتی و قرارگاه خاتم‌الانبیا به بحث محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است که جا دارد نمایندگان چنین مباحثی را پیگیری نمایند.

وی گفت: مردم کردستان در پرداخت زکات از استان‌های برتر کشور است که اختصاص مبلغی برای تشویق به منظور اجرای پروژه‌هایی در برنامه وجود دارد که سال گذشته 38 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول