اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی فومن خبر داد

بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد فومن

رئیس کمیته امداد امام خمینی فومن گفت: کمیته امداد فومن 922 دانش‌آموز و دانشجو زیرپوشش دارد که وضعیت تحصیل این تعداد بررسی و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حسین جهانگیری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت تحصیلی فرزندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان تمام تلاش این نهاد را بر بهبود وضعیت معیشت و رفاه زندگی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد فومن 7 هزار و 685 خانوار شامل 14 هزار و 818 نفر را زیرپوشش دارد، گفت: سال گذشته 46 میلیارد و 928 میلیون و 50 هزار ریال مستمری به مددجویان عادی و طرح شهید رجایی پرداخت شده است.

به گفته این مسئول، برای ایجاد شغل مددجویان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و 33 میلیارد و 586 میلیون ریال وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به 532 نفر از مددجویان پرداخت شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 443 نفر از طرح حرفه‌آموزی کوتاه مدت و بلند مدت بهره‌مند شدند و مبلغ 566 میلیون و 800 هزار ریال برای مددجویان و فرزندان آنها هزینه شد.

جهانگیری، فراهم‌سازی زمینه تحصیل مددجویان را از رویکردهای اولویت‌دار این نهاد خیریه ذکر کرد و افزود: کمیته امداد فومن 922 دانش‌آموز و دانشجو دارد.

وی با تصریح بر اینکه برای ایجاد زمینه تحصیل این تعداد دانش‌آموزان، 476 میلیون ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت تحصیل این دانش‌آموزان و دانشجویان بررسی و مشکلات تحصیلی آنها برطرف می‌شود.

رئیس کمیته امداد فومن، با اشاره به بخش بهسازی و تعمیرات مسکن مددجویی این نهاد، متذکر شد: بهسازی و بازسازی مسکن خانوارهای زیرپوشش به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته وی، 61 خانوار مبلغ 6 میلیارد و 475 میلیون ریال از منابع بانک‌های عامل برای احداث مسکن وام دریافت کرده‌اند و برای تعمیرات و بازسازی مسکن به 41 خانوار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد فومن 205 میلیون ریال پرداخت شد.

وی از شناسایی 296 یتیم در فومن خبر داد و یادآور شد: این تعداد ایتام از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران مورد حمایت قرار گرفتند.

جهانگیری، یادآور شد: برای یک‌هزار و 736 نفر کمک‌های معیشتی و بلا عوض به مبلغ بالغ بر یک‌میلیارد و 112 میلیون ریال از منابع امداد و درآمدهای محلی و برای 310 نفر پرداخت شده است.

وی، پرداخت 2 میلیارد و 262 میلیون ریال به نوعروسان برای تهیه جهیزیه و کمک‌های ازدواج را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/84002/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول