اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

9 درصد جمعیت کردستان زیرپوشش حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: 9 درصد از جمعیت یک میلیون و 430 هزار نفری کردستان زیرپوشش حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

9 درصد جمعیت کردستان زیرپوشش حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد صبح امروز در دیدار نماینده مردم شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با شورای معاونین کمیته امداد کردستان اظهار کرد: هر چند فراوانی جمعیت مددجویان استان زیبنده کردستان نیست اما 87 درصد روستاهای استان دارای ضریب 6 تا 8 هستند.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، در حال حاضر 54 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد قرار دارند و 40 هزار نفر نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد منتفع می‌شوند که در مجموع 50 درصد مددجویان در روستاها سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کمیته امداد در دهه چهارم که به عنوان دهه عدالت و پیشرفت مطرح است، به سمت هدفمند کردن کمک‌ها و توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش است که منجر به استقلال معیشتی، فرهنگی و اجتماعی آنان خواهد شد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: در این موضوع، به جای پرداخت کمک‌های بلاعوض آنان را به سمت استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه سوق می‌دهیم تا اینکه به شغل‌های پایدار و استقلال و توانمندسازی این خانوارها بیانجامد.

وی گفت: کمیته امداد در سرفصل‌های مشخص خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه کرده است تا جایی که در سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی استان با هدف ایجاد اشتغال پرداخت شد که براساس اعلام مسئولان این بخش، کمیته امداد دستگاه برتر در اشتغالزایی شناخته شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان همراهی بانک‌های عامل در به نتیجه رساندن این مسئله را شایسته تقدیر خواند و از آموزش‌های قبل اشتغالزایی و نظارت بعد از ایجاد شغل با هدف پایداری شغل‌های ایجاد شده خبر داد و گفت: مشاوره‌های شغلی و نظارت فنی و فکری از برنامه‌های امداد برای جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی اشتغالزایی است.

موسی‌نژاد افزود: در بحث فرهنگی نیز 5 هزار خانواده زیرپوشش طرح جامع نظام خانواده در دستگاه کمیته امداد قرار دارند.

وی تصریح کرد: در این طرح، آسیب‌های خانوارها شناسایی می‌شود و با آموزش‌های چره به چهره در زمینه رفع آنان تلاش می‌شود.

موسی‌نژاد در ادامه به بازدید از عملکرد ادارات شهرستانی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 700 ساعت بازدید از عملکرد ادارات شهرستانی انجام شده که دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، کاهش 80 درصدی شکایات مردم از عملکرد این نهاد در سال 91 نسبت به سال 90 نتیجه این بازدیدهاست.

وی در پایان با اشاره به اشرافیت کمیته امداد بر نیازهای محرومین و خانوارهای زیرپوشش، اعتبارات امداد در زمینه پاسخ به نیازهای محرومین را محدود اعلام کرد و خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس در زمینه اختصاص اعتبارات به این دستگاه حمایتی شد.

انتهای پیام/79002/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول