اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی شهرداری اردبیل:

شکایات مردمی از شهرداری 70 درصد کاهش یافته است

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان شکایت‌های مردمی از شهرداری اردبیل 70 درصد کاهش یافته است.

شکایات مردمی از شهرداری 70 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز قزلی صبح امروز در جلسه تشریح عملکرد مدیریت این مجموعه در اردبیل اظهار داشت: تعداد شکایت‌های مردمی واصله به شهرداری اردبیل از طریق سامانه سامد در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میانگین بازه زمانی رسیدگی به شکایات مردمی از شهرداری اردبیل نیز که از طریق سامانه سامد صورت می‌گیرد به کمتر از 10 روز کاهش یافته است.

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل افزود: مدیریت بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری اردبیل شکایت‌های مردمی رسیده به شهرداری را که از سه طریق انجام می‌گیرد مورد بررسی قرار می‌دهد.

قزلی ادامه داد: شیوه اول شامل شکایت حضوری یا از طریق دستور مستقیم شهردار اردبیل است که شکایت‌های مطرح شده را برای رسیدگی بیشتر به مدیریت بازرسی شهرداری ارجاع می‌دهند.

این مسئول، شیوه دوم شکایت‌های واصله را از طریق طرح ملی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت تحت عنوان «سامد» بیان کرد.

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل تصریح کرد: در برخی موارد نیز مردم برای رسیدگی به امورات خود از این سامانه ملی بهره می‌برند.

قزلی، ارائه شکایت از طریق سازمان بازرسی کل کشور را سومین روش اعلام کرد و یادآور شد: مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شهرداری‌های کشور نیز به عنوان عضوی از این سازمان محسوب شده و در رابطه با شکایت‌های انجام گرفته از طریق این سازمان، موظف به پاسخگویی به موارد مطرح شده هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت‌های این مدیریت را بررسی صحت و انجام تحقیقات لازم در خصوص درخواست‌های مساعدت از سوی برخی از شهروندان و کارکنان شهرداری برای انجام امورات مختلف عنوان کرد.

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری خاطرنشان کرد: مدیریت بازرسی می‌تواند با دستور شهردار اردبیل به تمامی امورات و کارها ورود پیدا کرده و نسبت به بازرسی مواردی همچون کارهای عمرانی، شکایات مردم، ورود و خروج پرسنل شهرداری، ماده صد و ... اقدام کند.

قزلی متذکر شد: با توجه به تاکیدات شهردار اردبیل که اهمیت بسیار زیادی بر نقش سیستم‌های نظارتی در این مجموعه قائل هستند و در سایه راهنمایی‌ها و عنایات وی توانستیم امسال زمان پاسخگویی به شکایات را دو روز از حد استاندارد 9 روز کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون این شاخص با رسیدن به هفت روز نسبت به سال 91 بهبود یافته است.

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری همچنین با تشریح وظایف هشت‌گانه اصلی مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری، بیان داشت: مواردی همچون رسیدگی و بازدید از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته و کنترل عملکردها و نارسایی‌ها، رسیدگی و پیگیری شکایات اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی، رسیدگی و تحقیق درباره پرونده تخلفاتی که با اجرای فعالیت‌های فنی، شهری، اداری، مالی و نظایر آن از طرف کارکنان شهرداری و یا اشخاص دیگر صورت می‌گیرد.

قزلی تأکید کرد: تعیین و شخصیت نوع تخلف و حدود مسئولیت آن و تهیه گزارش ضمن اظهار‌نظر صریح برای اتخاذ تصمیم از طرف مقامات ذیربط ، نظارت بر رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های صادره، شرکت در جلسات و کمیسیون‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های وابسته و هر نوع جلسه یا کمیسیونی که بنا به تشخیص شهردار، حضور نماینده بازرسی در آن ضروری باشد، برنامه‌ریزی و نظارت درباره پرونده تخلفاتی که ضمن اجرای فعالیت‌های فنی، شهری، اداری و مالی از نظر اشخاص دیگر صورت می‌گیرد از جمله وظایف مدیریت بازرسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری در پایان سخنان خود اظهار داشت: تدوین و اجرای فرایندهایی در جهت ارزیابی عملکرد کارکنان حوزه شهرداری و سازمان‌های وابسته و همچنین انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق از جمله مهمترین این وظایف است.

انتهای پیام/62007/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول