اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بویین زهرا دوباره بوی شقایق‌های فاطمی می‌گیرد

تشییع پیکرهای مطهر 2 لاله گمنام در دانسفهان بویین زهرا

پیکرهای دو شهید گمنام 22 و 26 ساله دفاع مقدس پس از 28 سال چشم‌اندازی در دستان مردم شهید‌پرور دانسفهان به سوی بهشت رضوان بدرقه می‌شوند.

تشییع پیکرهای مطهر 2 لاله گمنام در دانسفهان بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، چه بوی خوشی می‌آید ... گویی بهشت برای پرواز ملائک به سوی دیار حق بار دیگر ره باز کرده و مشتاقان چشم انتظار که سال‌های زیادی است در هیاهوی دنیای بی‌انتها به تنگ آمده و محاصره شده‌اند فرصتی یافته که به مثل همان شاه بیت «راه زنید راه را هین که نگار می‌رسد» قلب‌های خود را آکنده به عطر و طراوت زیبای شهدای گمنام کنند.

اینک پس از سال‌های سال حسرت، بار دیگر نوای خوش شهادت با چاشنی و عطر غربت حاصل از گمنام شهر و دیارمان را فرا گرفته است و این بار قرعه میزبانی به نام خطه عالم پرور «دانسفهان» در گوشه‌ای از دور افتاده‌ترین شهر استان قزوین در شهرستان بویین‌زهرا جلوه کرده است.

قرار است دو تن از فرزندان سرفراز کربلای ایران پس از سال‌ها محنت خاک و غبار غم در گلو در رمل‌های فکه و طلایه با میزبانی یکی از خطه‌های این مرز و بوم ره بازگشت را در پیش گیرند.

پیکرهای آغشته به عطر جنوب دو سرباز خمینی کبیر که در خاک غرب در عراق تفحص شده‌اند طی روزهای آینده در یک آیین باشکوه تاریخی بر دستان انقلابی خلق شهیدپرور دانسفهان تشییع شده و از این خاک وارد باغ بهشت می‌شوند.

قاسم الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پیرامون انجام تمهیدات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر‌های شهدا در شهر دانسفهان اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر‌های پاک و مطهر دو تن از لاله‌های گمنام دفاع مقدس با پیش‌بینی‌های صورت گرفته صبح پنجشنبه 28 شهریور ماه در شهر «دانسفهان» شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: همچنین مراسم وداع با شهدای گمنام نیز یک شب پیش از زمان برگزاری تشییع و خاکسپاری طی آیینی باشکوه با شرکت قشر‌های مختلف، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در مسجد جامعه «دانسفهان» بویین زهرا برگزار می‌شود.

الهیاری اضافه کرد: مراسم ویژه تشییع نیز از ساعت 10:30 دقیقه صبح پنجشنبه با حرکت پیکر‌های مطهر از بلوار ورودی شهر دانسفهان به سمت میدان سیداحمد خمینی (ره) و تدفین لاله‌های گمنام در محوطه میدان یادشده نیز پس از اجرای گروه موزیک از سوی قوای نظامی صورت می‌پذیرد.

وی به انجام تمهیدات سخنرانی و مداحی مذهبی در مراسم ویژه تشییع در شهر دانسفهان خبر داد و افزود: سعی بنیاد حفظ آثار استان بر این است تا با انجام هماهنگی‌های لازمه با ستاد مرکزی تهران نسبت به تشییع نمادین پیکر‌های پاک این دو لاله گمنام در نواحی مجاور محل تدفین اصلی مانند بویین زهرا نیز برگزار شود.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای تقارن این تشییع در آستانه اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز‌های پایانی شهریور ماه بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد استقبال از شهدای گمنام بخش رامند اجرای برنامه‌های فرهنگی عکاسی و دل‌نوشته شهدای گمنام نیز در حاشیه حضور پرشکوه مردم در این مراسم صورت می‌گیرد.

الهیاری عنوان کرد: همچنین قرار است تا گروه موزیک ارتش نیز در ابتدای آغاز مراسم تشییع نواهای مذهبی و حماسی را در این آیین باشکوه طنین‌انداز کنند و نیز از عموم شهروندان شهیدپرور و ایثارگران شهرستان بویین زهرا برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید.

وی به تشریح نحوه تفحص پیکرهای مطهر شهدا پرداخت و افزود: طی هفته‌های گذشته پیکرهای پاک و مطهر 92 لاله گمنام تفحص شده دفاع مقدس طی مبادلات صورت گرفته ما بین جمهوری اسلامی و دولت عراق در آیین باشکوه استقبال از مرز عراق وارد خاک میهن سرافراز اسلامی شدند.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ و روحیه شهادت تعداد 52 لاله گمنام دوران دفاع مقدس در 14 استان کشور از جمله دو شهید در استان قزوین تشییع شده و با حضور مردم به خاک سپرده می‌شوند.

الهیاری عنوان کرد: هویت شهدایی که استان قزوین و شهر دانسفهان میزبانی استقبال از آنان را بر عهده دارد 22 ساله و 26 ساله است که در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به درجه والا شهادت نائل آمده و پس از 28 سال در گمنامی مظهر هویت کشور شده‌اند.

به گفته وی همچنین طی روز‌های گذشته با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان بویین زهرایی مقدمات اولیه برای در نظر‌گیری یک نقطه مشخص برای تدفین لاله‌های گمنام در شهر بویین زهرا انجام شده و در صورت تفحص مجدد شهدا این شهر افتخاری میزبانی از لاله‌های گمنام فاطمی را عهده‌دار می‌شود.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اظهار کرد: شهدا در عرصه دفاع مقدس با تأسی از امامان معصوم با صبر و استقامت درس آزادگی را به ملت ایران آموخته‌اند.

نادر نصیری ادامه داد: آزادگان نیز با تحمل اسارت نماد‌های صبر و استقامت شدند که با استقامت خویش ناامیدی و یأس را در روحیه دشمنان ایجاد کردند و سبب تقویت نظام اسلامی شده و به بسیاری از اهداف خویش از جمله نماز و گسترش فرهنگ صبر در زندان‌های بعثی دست یافتند.

وی با تأکید بر حضور ایثارگران و آزادگان در پیشرفت و تعالی ایران اسلامی عنوان کرد: در مفهوم حقیقی اسارت آزادگان در عین آزادگی آنان روی داده و تمام مسئولان، شهروندان باید ضمن پاسداشت مستمر فداکاری‌ها زمینه را برای اقتدار ایران اسلامی بستر‌سازی کنند.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول