اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا ساعت 9 صبح برگزار می‌شود

تشییع پیکر 2 شهید گمنام در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم از تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در روز پنج‌شنبه ساعت 9 صبح خبر داد و گفت: پیکر این دو شهید از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت مجتمع عالی امام خمینی تشییع می‌شود.

تشییع پیکر 2 شهید گمنام در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر کجا شهدا آرام بگیرند در آن منطقه صفا و معنویت را پراکنده می‌کنند، اظهار کرد: امسال برای دومین‌بار است که شهر مقدس قم به عطر شهدا معطر می‌شود و من افتخار می‌کنم که شروع کارم در بنیاد با میزبانی از دو شهید گمنام آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع صبح فردا با حضور اقشار مختلف مردم قم از ساعت 9 صبح آغاز شده و پیکر مطهر این دو شهید گرانقدر پس از تشییع بر روی دستان مردم در مدرسه عالی امام خمینی به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه راه برون رفت از همه مشکلات تمسک به فرهنگ شهادت و جهاد است؛ گفت: دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های آن فقط محصور به یک بنیاد نیست، این دفاع را مردم انجام داده‌اند و خود مردم باید آن را حفظ کنند و سازمان‌ها فقط بستر را فراهم می‌کنند.

وی در تشریح برنامه‌های این بنیاد گفت: احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس در اولویت کاری بنیاد قرار دارد، شهر قم نسبت به پیشینه‌اش در دفاع مقدس و انقلاب در این مورد بسیار عقب است و امروز هم برای این کار بسیار دیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: شروع احداث موزه از سال 82 توسط مسئولان وقت آغاز شده است و در هفته دفاع مقدس سال گذشته به طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم اکنون کار 20 درصد پیشرفت داشته است.

حسینی با اشاره به بحث موزه آرایی و محتوای موزه گفت: در این مورد فرایندها و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است تا تمام محتوای استان قم در بحث محتوای موزه در نظر گرفته شود و برای اینکه محتوایی در شان قم برای موزه فراهم شود تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند کارهای پژوهشی دفاع مقدس و ادبیات انقلاب اسلامی و خاطرات جنگ باید جزء کارهای پژوهشی دانشگاه شود اعلام کرد: برای تخصصی شدن بحث انقلاب و دفاع مقدس رشته تحصیلی ادبیات مقاومت و پایداری و رشته دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین رشته روانشناسی و دفاع مقدس در مقطع کارشناسی تدوین شده است.

وی با اشاره به نقش قم در دفاع مقدس گفت: جای آلبوم دفاع مقدس قم خالی است و در این زمینه 100 هزار تصویر جمع‌‌آوری شده و به زودی این آلبوم آماده خواهد شد و همچنین 4000 سند مکتوب نیز در مورد نقش قم در دفاع مقدس جمع‌آوری گردیده است.

حسینی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن‌های دفاع مقدس از اولویت‌های کاری ما است ادامه داد: ما برای پیشبرد اهدافمان به یک عقبه قوی نیاز داریم که تشکیل انجمن‌های تخصصی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم افزود: برگزاری بزرگداشت مناسبت‌های مهم مثل برگزاری هفته دفاع مقدس از دیگر اولویت‌های مهم بنیاد است که امسال هم بزرگداشت سی و سومین سالگرد دفاع مقدس در شهر قم در قالب چند کمیته دنبال شده و برای هر روز در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف تعیین شده است.

وی تصریح کرد: برنامه رسمی هفته دفاع مقدس در روز 31 شهریور با رژه پر صلابت نیروهای مسلح انجام خواهد شد و برای هر روز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

حسینی در پایان با اشاره به نقش کم‌نظیر رسانه‌ها در دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین و موثرترین ابزار در نهادینه کردن بحث حفظ آثار دفاع مقدس در جامعه اصحاب رسانه هستند و نقش رسانه‌ها در دفاع مقدس کاملا موثر بوده و امروزه هم باید نقش خود را موثرتر نشان دهند.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول