اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم عنوان کرد

جزئیات تشییع پیکر دو شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم جزئیات مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام را تشریح کرد.

جزئیات تشییع پیکر دو شهید گمنام در قم

احمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه پنجشنبه این هفته مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گم‌نام در قم برگزار می‌شود اظهار کرد: روز گذشته شاهد تشییع 92 شهید گم‌نام در تهران بودیم و مراسم تشییع این شهدا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با شکوه ویژه‌ای برگزار شد.

وی بیان کرد: پیکر مطهر دو تن از این شهدا شامگاه گذشته به قم منتقل شده است و قرار است که برای دومین بار در سال جاری شاهد برگزاری مراسم تشییع شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: مراسم تشییع این شهدا از حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شده و در مجتمع عالی امام خمینی قم به خاک سپرده خواهد شد.

وی گفت: با بررسی‌های و پیگیری‌های صورت گرفته ابتدا قرار بود که یک شهید به قم اختصاص داده شود ولی مسئولان جامعة المصطفی العالمیه پیگیری بسیار زیادی برای تدفین دو شهید داشتند و در نهایت با تفألی که به قرآن زده شد با این درخواست موافقت شد.

حسینی اظهار کرد: یکی از این دو شهید گم‌نام در سال 67 در منطقه عمومی فاو به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در سال 65 در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

وی در خصوص جزئیات مراسم تشییع شهدا اظهار کرد: مراسم تشییع شهدا از ساعت 7 صبح با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی برگزار شده و پس از اقامه نماز بر پیکر این دو شهید والامقام، تشییع پیکر شهدا از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و مردم قم این دو سرباز غیور وطن را بر روی دستان خود تا مجتمع امام خمینی تشییع خواهند کرد.

انتهای پیام/2258/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول