اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی چشم در شمال راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی چشم شمال کشور در بابل راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی چشم در شمال راه‌اندازی شد

ابراهیم میکانیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بیمارستان سوانح و سوختگی مرحوم میناگر به بیمارستان فوق تخصصی چشم تغییر کاربری یافت.

وی درباره علت تغییر کاربری این بیمارستان افزود: در سال 1385 بیش از 6 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار بیمارستان سوانح و سوختگی بابل بوده که حدود 12 مکاتبه مکتوب با وزرای دولت نهم و دهم انجام شد.

میکانیکی بیان داشت: از استانداران و نمایندگان وقت نیز در این باره درخواست کمک شد اما تاکنون تامین اعتبار نشده است.

وی تصریح کرد: بعد از طولانی شدن تحقق این امر در نشست مشترک با خانواده واقف مرحوم میناگر موافقت کتبی برای تغییر کاربری اخذ شد.

این مسئول اذعان داشت: با پیش‌بینی و تدابیر انجام شده قرار شد بیمارستان سوانح و سوختگی به رشته تخصصی که مستقل‌تر بوده، هزینه کمتری داشته و نیاز بیشتری نسبت به آن در استان احساس می‌شد تغییر کاربری یابد که رشته چشم پزشکی انتخاب شد.

وی گفت: به دلیل موفقیت‌های زیادی که در رشته چشم پزشکی در بابل در چند سال اخیر شاهد بودیم امیدواریم این بیمارستان بتواند گام موثری در درمان بیماران و بی‌نیازی از استان‌های همجوار باشد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل نیز در این باره اظهار داشت: مرکز فوق تخصصی چشم میناگر بابل با همت خانواده مرحوم میناگر راه‌اندازی شد.

محمد تقی‌پور افزود: این بیمارستان مجهزترین مرکز چشم پزشکی شمال کشور بوده که به تجهیزات مدرن و پیشرفته روز دنیا مجهز شده است.

این مسئول از بکارگیری چشم پزشکان مجرب و کارآزموده در این مرکز خبر داد و اذعان داشت: بیمارستان فوق تخصصی چشم بابل به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در دو طبقه شامل دو اتاق عمل برای جراحی‌های بزرگ چشمی، 13 تخت بستری و چهار تخت ایزوله تعبیه شده است.

 تقی‌پور تصریح کرد: تلاش کردیم تا با وجود اتاق عمل و امکانات موجود، میزان اقامت و بستری بیمار به حداقل برسد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم شمال کشور به حضور تجهیزات مدرن چشم پزشکی در مرکز میناگر اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی بخش تخصصی چشم، اعمال جراحی مرتبط با چشم با امکانات پیشرفته انجام شده و به مردم سرویس داده می‌شود.

وی بیشتر بیمه‌ها را طرف قرارداد بیمارستان فوق تخصصی چشم میناگر دانست و گفت: با افزایش تخت‌های این مرکز، درمانگاه چشم بیمارستان آیت‌الله روحانی به این مرکز انتقال یافت.

تقی‌پور اظهار داشت: از این پس بیماران مبتلا به امراض چشمی مازندران و شمال کشور می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کرده تا از مراجعه آنها به سایر شهرها، مناطق و خارج استان جلوگیری شود.

 انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول