اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد:

یک چهارم بیماران بستری در بیمارستان‌ها به خون نیازمند هستند

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اهدای خون در نجات جان بیماران گفت:‌ یک چهارم بیماران بستری در بیمارستان‌ها و یک سوم مردم دنیا به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

یک چهارم بیماران بستری در بیمارستان‌ها به خون نیازمند هستند

رستم حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یک سوم افراد دنیا در طول حیات خود به فرآورده‌های خونی نیاز دارند که این موضوع اهمیت وجود ذخایر خون را دو چندان می‌کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد افزود: این در حالی است که یک چهارم بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نیز به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

وی تأکید کرد: حتی اگر بهترین امکانات و توان علمی پزشکی را بسیج کنیم نمی‌توانند نیاز بدن را به خون و فرآورده‌های آن تأمین و یا جایگزینی برای آن پیدا کنند.

حسن‌زاده اضافه کرد: از آنجا که بیماری و حوادث تعطیلی ندارند، سازمان انتقال خون نیز هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و همواره آماده پاسخگویی به متقاضیان اهدای خون و بیماران هستیم.

وی با اشاره به مزایای اهدای خون برای سلامت بدن، گفت: فعال شدن مراکز خون‌ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، از جمله دلایل توصیه به اهدای خون است.

*لزوم اطلاع شهروندان از گروه خونی خود

مدیرکل سازمان انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: بهتر است همه افراد جامعه برای مواقع بحرانی و حوادث احتمالی از گروه خونی خود اطلاع داشته باشند و علاوه بر سلامت شخصی، اجر معنوی اهدای خون را نیز در نظر بگیرند.

این مسئول انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اهداکنندگان خون ضمن کمک معنوی به بیماران نیازمند، در مورد احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت B، هپاتیت C و سفلیس، هم‌چنین میزان ضربان قلب، فشارخون و دمای بدن بررسی می‌شوند.

حسن‌زاده با بیان اینکه هر کیسه خونی که افراد اهدا می‌کنند جان سه بیمار را نجات می‌دهد، یادآور شد: شرایط جسمی خانم‌ها و مسایلی چون بارداری و زایمان، میزان نیاز آنان به خون و فرآورده‌های خونی را بیشتر از آقایان کرده است.

انتهای پیام/82005/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول