اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره فیلم رضوی:

نباید سهل‌انگارانه با جشنواره فیلم رضوی برخورد شود

یکی از داوران جشنواره فیلم رضوی با اشاره به اهمیت این جشنواره ملی گفت: نباید سهل‌انگارانه با این جشنواره برخورد شود.

نباید سهل‌انگارانه با جشنواره فیلم رضوی برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رزاق کریمی عصر امروز در حاشیه آغاز به کار جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد در نشست داوران جشنواره خوشنویسی رضوی با مدیرکل ارشاد استان یزد و مسئولان اجرایی این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره فیلم رضوی یکی از جشنواره‌های مهم و ارزشمند کشور است و می‌تواند افقی روشن را پیش روی فیلمسازان و فعالان این عرصه روشن کند.

وی افزود: عده‌ای با این جشنواره‌ها سهل‌انگارانه برخورد می‌کنند در صورتی که لازم است جشنواره‌ ارزشمندی نظیر جشنواره فیلم رضوی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

کریمی تأکید کرد: این جشنواره‌ها در صورتی که سیاستگذاری راهبردی داشته باشند، می‌توانند گامی اساسی برای تولید فیلم‌های فاخر و ارزشی محسوب شوند.

وی بر ایده‌یابی و پژوهش در سیاستگذاری‌های این قبیل جشنواره‌ها تاکید کرد و یادآور شد: در این صورت موجی از فیلم‌های فاخر را شاهد خواهیم بود.

* لزوم دسترسی فیلمسازان به احادیث امام رضا (ع) برای شرکت در جشنواره رضوی

مجتبی راعی، یکی دیگر از داوران این جشنواره نیز عنوان کرد: فیلمسازان برای ورود به فیلمسازی در مورد امام رضا (ع) نیاز به منابعی نظیر احادیث و روایات دارند که این منابع باید در اختیار آنها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است فیلمسازان برای اینکه فیلمسازی موفقی داشته باشند، به شناخت کافی از امام رضا (ع) و سیره ایشان دست پیدا کنند.

علی‌اکبر قاضی‌نظام از دیگر داوران این جشنواره نیز در این نشست خواستار فعال شدن کمیته تولید در دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی شد.

وی افزود: گاهی سوژه مناسبی برای فیلمسازی انتخاب می‌شود که به دلیل عدم آشنایی مناسب با جشنواره‌های موضوعی، فیلمساز نمی‌تواند اثر شایسته‌ای را ارائه کند که لازم است از مشاور و استاد راهنما کمک بگیرد.

* جشنواره فیلم رضوی مورد حمایت جدی قرار گیرد

قاضی‌نظام تأکید کرد: جشنواره فیلم رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها برای فیلم سازان کشور است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

مدیرکل ارشاد استان یزد نیز در این نشست به تشریح آثار رسیده و سیر مراحل مختلف جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی پرداخت.

بهرام عبدالحسینی یادآور شد: به این جشنواره 205 اثر از سراسر کشور رسید که 41 فیلم به مرحله داوری جشنواره راه یافت و این فیلم‌ها از امشب در سینما تک اکران می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزیدگان این جشنواره در روز پنج‌شنبه، 21 شهریور ماه جاری در سالن شهید عباس‌پور برق منطقه‌ای تجلیل می‌شوند.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا ‌(ع) است که از 18 تا 21 شهریور ‌ماه سال جاری برای نخستین بار در استان یزد به همت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول