اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

گیلان 3100 تعاونی فعال دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد 548 تعاونی جدید در این استان خبر داد و گفت: گیلان 3 هزار و 100 تعاونی فعال دارد.

گیلان 3100 تعاونی فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خسرو صادقی عصر امروز در همایش تعاونگران گیلان در محل سالن غدیر استانداری اظهار کرد: یک‌میلیون و 850 هزار نفر عضو تعاونی‌های گیلان هستند.

وی به تاکید آموزه‌های دینی در امر تعاون اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور طبق قانون اساسی به بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است.

صادقی با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی در گیلان، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز از نقاط قوت بخش تعاون است.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: مسیر به گونه‌ای باشد در پایان برنامه پنجم توسعه به سهم 25 درصدی تعاون در بخش اقتصاد کشور برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از وجود 3 هزار و 100 تعاونی فعال در استان خبر داد و بیان کرد: 548 تعاونی جدید در گیلان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به 15 اتحادیه فعال در گیلان، اضافه کرد: 405 تعاونی جزو اعضای اتحادیه‌های مذکور هستند.

صادقی اتحادیه‌های فعال شهرستان‌های گیلان را 259 اتحادیه اعلام کرد و یادآور شد: 26 اتحادیه در مجموع در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به فعالیت تعاونی‌های مصرف اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های مصرف نقش ویژه‌ای در توزیع کالا و تنظیم بازار دارند.

وی با اشاره به فعالیت 43 تعاونی دهیاری‌ها در گیلان، اظهار کرد: امسال در هفته تعاون 27 طرح با سرمایه‌گذاری 557 میلیارد ریال در استان افتتاح شده است.

صادقی نقش تعاونگران در حماسه اقتصادی را ویژه خواند و تصریح کرد: تعاونی‌ها در تحقق حماسه اقتصادی می‌توانند فعالیت بسیاری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر ثبت‌نام تعاونی‌ها در سامانه تعاون، بیان کرد: 200 هزار تعاونی فعال در کشور داریم.

وی به انتخاب سه تعاونی برتر ملی گیلان اشاره کرد و گفت: امر مذکور نشان دهنده توانمندی استان در عرصه تعاون است.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول