اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد

فعالیت 48 هزار و 416 تعاونی توزیعی در کشور / عضویت 14 میلیون نفر

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور 48 هزار و 416 تعاونی توزیعی در کشور فعال است که 14 میلیون نفر عضو آن هستند.

فعالیت 48 هزار و 416 تعاونی توزیعی در کشور / عضویت 14 میلیون نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد بیگدلی‌شاملو بعد از ظهر امروز در هشتمین جشنواره تعاونگران و کارآفرینان برتر استان همدان اظهار داشت: تعاون رویکردی است که کاستی‌ها و معضلات اجتماعی را از طریق فعالیت‌های اقتصادی بیان می‌کند.

وی رویکرد تعاونی را مبتنی بر حذف واسطه دانست و افزود: حذف واسطه، کمک به کاهش هزینه توزیع می‌شود و ارتباط مستقیم مشتری و توزیع‌کننده کالا را بیشتر می‌کند.

مدیرکل دفتر تعاون‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روش‌های تأسیس تعاونی‌ها را به این شکل بیان کرد: تعدادی از افراد با توجه به نیازهای خود تشکیل تعاونی می‌دهند و یا اینکه دولت‌ها برای رفع معضلات اجتماعی نهادهای مختلف را در قالب شرکت‌های تعاونی ساماندهی می‌کنند.

وی افزود: در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران روش تأسیس تعاونی‌ها به روش دوم است.

بیگدلی‌شاملو دو عنصر سرمایه اقتصادی و اجتماعی در کنار هم را لازمه فعالیت‌های اقتصادی دانست و ادامه داد: در کشور 48 هزار و 416 تعاونی توزیعی در کشور فعال است که 14 میلیون نفر عضو آن هستند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شاغلین این تعاونی‌ها یک میلیون نفر هستند این درحالی است که هدف ما از تأسیس تعاونی‌ها شغل نبوده بلکه تنها بهبود معیشت و نیاز اعضا بوده است.

وی افزود: در بخش تعاون مسکن یک میلیون و 750 واحد در سال 89 ایجاد شده است که معادل 12 درصد مسکن داخل شهرهاست.

بیگدلی‌شاملو در پایان سخنانش گفت: طرحی به نام طرح همیار تعاونی‌ها را آغاز کرده‌ایم که در این طرح، بدون اینکه ماهیت شخصی و حقوقی تعاونی‌ها تغییر کند در نظام تأمین با هم زنجیر می‌شوند.

انتهای پیام/2499/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول