اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بهار:

تشکیل تعاونی زمینه جذب اعتبارات را فراهم می‌کند

معاون فرماندار بهار به ضرورت تشکیل تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تشکیل تعاونی زمینه جذب اعتبارات بهتر فراهم می‌شود.

تشکیل تعاونی زمینه جذب اعتبارات را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اکبر سلطانی‌راد بعد از ظهر امروز در همایش ترویجی، آموزشی تعاون اظهار داشت: قانون اساسی از تعاون به عنوان محور و رویکرد اصلی اقتصاد کشور نام برده است.

وی تصریح کرد: بخش تعاون بر اساس آرمان‌های اخلاقی و انسانی به منظور توانمند کردن قشرهای کم درآمد و در سایه همیاری، کار و کوشش جمعی اعضا به وجود آمده است.

معاون فرماندار بهار به ضرورت تشکیل تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تشکیل تعاونی زمینه جذب اعتبارات بهتر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته اعتبارات خوبی از طریق تعاونی‌ها در شهرستان توسط تعاونگران جذب شد.

سلطانی‌راد اظهار داشت: تقویت و توجه به تعاونی‌ها براساس اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی و نگاه دولت در راستای تقویت تعاونی‌ها است و بدون شک دولت از این مهم غافل نخواهد بود.

معاون فرماندار بهار افزود: با توسعه و توجه بیشتر به بخش تعاونی‌ها و حمایت از این بخش می‌توانیم در تحقق شعار حماسه اقتصادی نیز بسیار موفق عمل کنیم و زودتر به برنامه‌های مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توجه به تعاونی‌ها و توسعه این بخش می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب شود.

در ادامه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار گفت: هفته تعاون فرصت بسیار خوبی است تا اقدامات صورت گرفته در خصوص اشتغال جوانان، تشکیل انواع تعاونی‌ها و اقدامات تعاونی‌ها را اطلاع‌رسانی کرد.

اقبال رستمی ادامه داد: توسعه تعاون و همکاری در جامعه تاثیر مستقیمی در کارآفرینی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری دارد به‌طوری که توسعه تعاون در جامعه در توسعه اقتصاد و رشد تولید و بهره‌وری مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روحیه تعاون و همکاری در بین افراد جامعه در رشد و شکوفایی آن جامعه نقش بسزایی ایفا کرده و با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همکاری در جامعه ابتکار و نوآوری‌ها در آن جامعه شکوفا می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار اضافه کرد: در شهرستان بهار 267 تعاونی فعال است.

وی ادامه داد: به طور متوسط 25 درصد مردم شهرستان بهار عضو تعاونی‌ها هستند و از خدمات تعاونی ها بهره می‌برند.

رستمی محوریت توسعه تعاونی ها را در روستاها دانست و گفت: تشکیل تعاونی، توسعه و عمران شهرستان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای اساسی دنیا است، افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم سهم اساسی را در بهبود و رونق اقتصادی دولت داشته باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر ظرفیت‌های موجود در بخش تعاونی‌ها، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در این بخش وجود دارد، باید توسعه بخش تعاونی‌ها در شهرستان یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌ تلاش برای تحقق 25 درصدی سهم تعاون در برنامه پنجم توسعه است.

انتهای پیام/2499/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول