اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

کلاهبرداری بخش خصوصی را اختلاس معنا کردند

استاندار فارس گفت: کلاهبرداری‌های صورت گرفته در بخش خصوصی را به عنوان خبر اختلاس در بخش دولتی منتشر کردند.

کلاهبرداری بخش خصوصی را اختلاس معنا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: در فرصت مناسب استانداری و دادستانی به طور دقیق در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنند چرا که وقتی اصطلاح «اختلاس» بیان می‌شود یعنی یک موضوع به دولت و دستگاه‌های دولتی مربوط می‌شود.

وی افزود: از تمام مفاسد اقتصادی عنوان شده، تنها دو مورد مربوط به کارمندان دولت بوده که یکی از این دو مورد نیز اختلاس نبوده بلکه جعل بوده است.

نماینده دولت در استان فارس اضافه کرد: من از هیچ تخلف و متخلفی دفاع نکرده و نمی‌کنم ‌اما اصل موضوع مطرح شده در رسانه‌ها کلاهبرداری بوده که در بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: بیان و انعکاس مطالبی که بدون دلیل شائبه ناامنی و فساد در جامعه ایجاد می‌کنند، صحیح نیست و خبر عنوان شده در مورد اختلاس، خبری مجعول است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امنیت ایجاد شده در فارس جای تقدیر دارد و به‌ جای آن که قدردان آن باشیم با درج یک خبر، افکار عمومی را مخدوش می‌کنیم.

این مسئول ابراز داشت: هیچ‌کس حق ندارد حقوق بیت‌المال را رعایت نکند و هیچ‌کس نیز حق ندارد افرادی که حقوق بیت‌المال را رعایت نمی‌کنند، در دستگاه‌های دولتی نگه‌دارد، من با متخلف و تخلف مماشات نمی‌کنم اما اجازه نمی‌دهم که زحمات دستگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های مختلف تحت‌الشعاع اخبار مجعول قرار گیرد.

صادق‌ عابدین تصریح کرد: نمی‌توان و نباید تخلف یک یا چند کارمند را به‌پای تمام افراد و دستگاه‌های اجرایی گذاشت و زحمات همگان را زیرسئوال برد.

استاندار فارس گفت: در دو سال 91 و 92 شاخص‌های امنیت رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد، این یعنی کاهش جرایمی که باعث ناامنی در استان بوده است.

وی ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت را ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی،‌ قضایی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: ارتقای امنیت کاری نیست که بتوان یک‌شبه انجام داد و برای ایجاد زیرساخت‌های این مهم تلاش بی‌وقفه و برنامه‌ریزی نیاز است.

به گزارش فارس، سردار سیروس سجادیان فرمانده نیروی انتظامی فارس چندی پیش در جلسه‌ای با خبرنگاران مبلغ جرائم اقتصادی صورت گرفته در این استان را 2 هزار و 900 میلیارد ریال (291 میلیارد تومان) ذکر کرد و عناوین پولشویی، تحصیل مال نامشروع، اختلاس، زمین‌خواری، احتکار، فرار مالیاتی، تبانی در معامله‌های دولتی و تعدی ماموران به اموال دولتی را از مصادیق این جرائم اقتصادی برشمرد که برخی رسانه‌ها از میان جرائم اقتصادی ذکر شده، تنها اختلاس را تیتر کرده و رقم 2 هزار و 900 میلیارد ریال تمام انواع جرائم را به دلیل شباهت با اختلاس معروف 3 هزار میلیارد تومانی، گرد کرده از اختلاس 3 هزار میلیاردی (ریالی) در فارس سخن گفتند، پس از آن بود که بازار شایعات قوت گرفت و هر از چند گاهی صحبت از دستگیری فلان مسئول یا معاون استاندار در میان سخنان غیرموثق جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.

انتهای پیام/ 2448/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول