اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری 20 همایش

استان فارس به استقبال بزرگداشت امامزادگان می‌رود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، 20 همایش در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبیین منزلت و جایگاه امامزادگان در استان برگزار می‌شود.

استان فارس به استقبال بزرگداشت امامزادگان می‌رود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با بزرگداشت امامزادگان استان فارس، طرح فرهنگی مذهبی مودت برای جلب مساعدت‌های خیران در بازسازی، توسعه و مرمت حرم‌های مطهر برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و 400 حرم مطهر امامزادگان در استان فارس، 40 امامزاده نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 میلیارد ریال از سوی خیران برای بازسازی بقاع متبرکه اختصاص یافته است.

حسینی‌مقدم ادامه داد: بودجه‌های اختصاصی به این اداره کل، بیش از 20 درصد فرهنگی، 30 درصد مدیریتی و اجرایی و مابقی در راستای ترویج فرهنگ وقف و مشارکت‌های قرآنی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: این اداره کل در اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری محافل انس قرآنی با حضور قاریان برجسته مصری، آموزش قرآنی به بیش از 7 هزار دانش‌آموز و اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان سال جاری رتبه‌های نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

حسینی‌مقدم اضافه کرد: در مسابقه‌های قرآنی سال گذشته 22 هزار نفر از سراسر استان فارس شرکت داشتند که این تعداد در سال جاری به 100 هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآنی 20 مهر‌ماه امسال در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان آغاز می‌شود و برگزیدگان به مرحله استانی راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اظهار کرد: در برگزاری مسابقه‌های قرآنی پنج کمیته شامل بسیج و نیروهای مسلح، ادارات و نهادها، موسسات قرآنی، کانون‌های مساجد، حوزه‌های علمیه، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و دانش‌آموزی با مسئولیت‌های سپاه بقیة‌الله شیراز، سازمان تبلیغات اسلامی فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صدا و سیما، شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش فارس برپایی این دوره را بر عهده دارند.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: سهم استان فارس در اجرای طرح حفظ قرآن 17 هزار نفر است و تاکنون 11 هزار نفر در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و 20 مربی برای ساماندهی و شرکت در این کلاس‌ها به شهر مقدس قم اعزام شده‌اند.

وی از فعالیت‌های عمرانی 300 امامزاده در استان فارس خبر داد و گفت: هزینه‌های اجرایی این طرح از سوی خیران در قالب اجرای طرح مودت تامین و هزینه شده است.

انتهای پیام/ 2448/ل/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول