اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی طی پیامی مطرح کرد

امامزادگان ظرفیتی عظیم برای جهان اسلام

آیت‌الله سبحانی در پیامی به کنگره امامزادگان که در اصفهان در حال برگزاری است، گفت: معرفی امامزادگان حقانیت شیعه را اثبات می‌کند و امامزادگان ظرفیت عظیمی برای جهان اسلام محسوب می‌شوند.

امامزادگان ظرفیتی عظیم برای جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از ستاد خبری کنگره بین‌المللی امامزادگان، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در پیامی به کنگره بین‌المللی امامزادگان یکی از اصول مد نظر در اسلام را مودت نسبت به انسان‌ها دانسته و آورده است: از اصول ما این است که پیامبر اسلام (ص) را دوست بداریم چرا که مودت و دوستی اهل کمال سبب می‌شود شخصیت و روحیه آن‌ها در روحیه و شخصیت انسان اثرگذار باشد و اگر ما با یک فرد حسود و بخیل نشست و بر خواست کنیم در اخلاق و رفتارمان اثر می‌گذارد و اگر ما اهل‌بیت (ع) را دوست بداریم آثار و برکات آن در وجود خود ما نمود پیدا خواهد کرد و این به صلاح ماست، وقتی به طبیبی مراجعه می‌نماییم، برای دیدن نتیجه باید به نسخه‌اش عمل کنیم، مودت اهل‌بیت (ع) در حیات و عمل ما تأثیرگذار خواهد بود به شرطی که به دستوراتشان عمل کنیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اگر عمل ما با عمل اهل‌بیت (ع) یکی نباشد این حب و دوستی فایده‌ای ندارد و ما از مودت بی‌عمل نتیجه‌ای نمی‌گیریم، پس اگر تحقیقات درباره هر یک از امامزاده‌های سراسر کشور نشان دهد که واقعا آنان وابسته به اهل‌بیت (ع) هستند، تکریمشان همانند تکریم اهل‌بیت (ع) خواهد بود.

در ادامه این پیام آورده شده است: ما با شناساندن امامزادگان به مردم در واقع باید برای آن‌ها بیان کنیم که ائمه چقدر مظلوم بودند که شهر و آبادیشان را رها کردند و در کوه و جنگل مخفیانه زندگی کردند همان طور که حضرت عبدالعظیم حسنی در یک زیرزمین تاریک و نمور زندگی می‌کردند و در واقع مظلومیت اهل‌بیت (ع) به وسیله شناساندن این امامزادگان مشخص خواهد شد.

در بخش پایانی پیام تاکید شده است: اگر این مسئله مستدل شود که چه عاملی سبب شده که امامزادگان این‌گونه از محل زندگی‌شان بروند و در غربت آواره شوند در واقع اثبات اهل‌بیت (ع) و تشیع خواهد بود.

انتهای پیام/63023/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول