اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان مشگین‌شهر:

الگو قرار دادن ائمه اطهار به تحکیم نظام اجتماعی کمک می‌کند

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار به تحکیم زندگی اجتماعی و خانوادگی کمک می‌کند.

الگو قرار دادن ائمه اطهار به تحکیم نظام اجتماعی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بابایی ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب که همزمان با گرامیداشت دهه کرامت در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشورهای غربی با استفاده از جنگ نرم در تلاش هستند تا فرهنگ و هویت دینی و اسلامی فرزندان انقلاب را تغییر دهند و آنان را وادار به روی آوردن به فرهنگ غربی کنند و از آنان الگو بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ والدین و مربیان فرهنگی در این جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است چرا که آنان اگر هوشیار نباشند و به موقع در برابر این تهاجمات فرهنگی نایستند، فرزندان ما یک به یک هویت خود را از دست خواهند داد.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان مشگین‌شهر یادآور شد: کمیته‌ امداد با بهره‌مندی از علمای دینی و اساتید دانشگاهی درصدد است تا بنیان نهاد خانواده را مستحکم کند.

این مسئول گفت: برگزاری همایش‌های متعدد عفاف و حجاب نیز موجب می‌شود تا دختران در آستانه‌ ازدواج و نوعروسان تحت حمایت با الگو قرار دادن زندگی ائمه‌ اطهار(ع)، سبک و سیاق زندگی ایرانی و اسلامی را در پیش گیرند تا در برابر رسانه های بیگانه تسلیم نشوند.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: کارگاه‌ها و همایش‌های مختلفی با عنوان عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان دختر تحت حمایت کمیته‌ امداد مشگین‌شهر برگزار شده و در ادامه سال این حرکت ادامه می‌یابد.

بابایی بیان داشت: همواره مشاوران فرهنگی این نهاد مقدس در تلاش هستند تا علاوه بر شناسایی استعدادها و رفع نیازهای عاطفی فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی را نیز در بین آنان ترویج کنند.

وی افزود: خانواده‌های تحت حمایت این نهاد مردمی با حضور در کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های فرهنگی می‌توانند به خوبی در برابر فرهنگ بیگانه و جنگ نرم ایستادگی کنند.

اهدای 322 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت دهه کرامت به همت کمیته امداد شهرستان خلخال بیش از 322 میلیون ریال کمک هزینه‌ جهیزیه و هدیه‌ ازدواج به نیازمندان در شهرستان خلخال اهدا شد.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان خلخال گفت: طی پنج ماهه‌ سال جاری، افزون بر 322 میلیون ریال کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و همچنین هدیه‌ ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

بهرام علیقلی‌زاده ادامه داد: در طول این مدت 29 نوعروس تحت حمایت با دریافت کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه راهی خانه‌ی بخت شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین 26 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش نیز از هدیه‌ ازدواج این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان خلخال با بیان اینکه کمیته‌ امداد به عنوان یک نهاد حمایتی افتخار زمینه‌سازی ازدواج آسان را برای خانواده‌های بی‌بضاعت دارد، ابراز داشت: در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و ترویج ازدواج آسان، اهدای کمک هزینه‌ بلاعوض جهیزیه و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ به مزدوجین تحت حمایت توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

علیقلی‌زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان در شرف ازدواج یادآور شد: قبل از پرداخت کمک هزینه‌ ازدواج، برای دختران در آستانه ازدواج و همچنین نوعروسان تحت حمایت دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: این دوره‌های آموزشی ارتقای سطح آگاهی و دانش مددجویان تحت حمایت را ارتقا می‌بخشد.

انتهای پیام/62003/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول