اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان:

نمایشنامه‌خوانی با خوانش متن‌ها به هنر نمایش کمک می‌کند

داور سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی گفت: نمایشنامه‌خوانی با خوانش متن نمایش‌ها به رشد و تعالی هنر نمایش کمک می‌کند.

نمایشنامه‌خوانی با خوانش متن‌ها به هنر نمایش کمک می‌کند

علیرضا آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه نخستین معیار انتخاب گروه‌های برتر این است که در حوزه رضوی باشد اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره نشان دادن زوایای مختلف زندگی امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: داوران در انتخاب آثار برگزیده، داشتن خلاقیت در اجرای نمایشنامه‌خوانی، حضور خود نوجوانان به عنوان متولیان کار و نگاه جدید به داستان‌های زندگی امام‌ رضا(ع) را مد نظر قرار دادند. 

داور سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان افزود: متن نمایش، اجرای خوب و کارگردانی نمایشنامه‌خوانی از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب گروه‌های نمایشنامه‌خوانی برتر است.

وی با بیان اینکه در هنر نمایش گام نخست داشتن متن خوب است تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی به هنر نمایش با خوانش متن کمک می‌کند.  

آقایی اضافه کرد: نمایشنامه‌خوانی به کمک هنر نمایش آمده و متون خوب نمایشنامه را شناسایی و با خوانش آن را به جامعه هنری معرفی می‌کند. 

وی ابراز داشت: نمایشنامه‌نویسی خلق یک اثر مکتوب است اما در نمایشنامه‌خوانی هم متن معرفی و هم برای تماشاچی اجرا می‌شود.

داور سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان خاطرنشان کرد: نویسندگان بزرگ نمایشنامه‌نویس آثار نمایشنامه‌ای خود را برای دریافت بازخورد مخاطبین و رفع نقاط ضعف متن در مرحله نخست نمایشنامه‌خوانی کرده و بعد برای اجرای نمایش اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: ساختار نمایشنامه‌خوانی در قرن 19 میلادی از محافلی که متن نوشته‌ها را می‌خواندند شکل گرفته است.

آقایی خاطرنشان کرد: در سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی بخش آزاد حذف و فقط بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده که این روند هم دارای مزیت و هم معایبی است.

وی اذعان کرد: وقتی کار نمایشنامه‌خوانی به کودکان سپرده شده ارزش و قداست‌های دینی، به عهده کودکان واگذار می‌شود و در بین آنها ترویج می‌یابد.

داور سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان با مقایسه بین سه دوره جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی بیان داشت: در طول سه دوره جشنواره حرکت مناسب و رو به پیشرفتی داشته است.

وی با بیان اینکه هنر نمایشنامه‌خوانی در ایران نوپا است ادامه داد: خیلی از افراد با هنر نمایشنامه‌خوانی در ایران ناآشنا هستند هرچند در طی سال‌های اخیر این جشنواره از نظر کیفی و کمی، رشد بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/89019/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول