اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

میزبانی همدان برای جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی رضایت‌بخش است

مدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: همدان با افتتاحیه مناسب و انجام برنامه‌های منسجم میزبان خوبی برای جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی است.

میزبانی همدان برای جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی رضایت‌بخش است

حسین مؤذن امروز در حاشیه برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه نمایشنامه خوانی رادیویی مقوله جدایی از نمایشنامه‌خوانی است اظهار داشت: «نمایشنامه‌خوانی» و «نمایش رادیویی» دو هنر کاملاً مستقل از هم هستند.

مدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: معتقدم که این دو هنر نمایشنامه‌خوانی باید به صورت مستقل از هم نیز باقی بمانند.

وی ادامه داد: در نمایشنامه‌خوانی رادیویی مخاطب دیده نمی‌شود و فقط از طریق صدا ارتباط برقرار می‌شود اما در نمایشنامه‌خوانی حتی حالات چهره نقش‌خوان و رفتار او را می‌توان مشاهده کرده و با وی ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: حسی که نمایشنامه‌خوانی در مخاطب برمی‌انگیزد با نمایشنامه‌خوانی رادیویی بسیار متفاوت است.

مؤذن با بیان اینکه یک نمایشنامه‌خوان می‌تواند نمایشنامه‌خوان رادیویی خوب باشد ابراز داشت: یک نمایشنامه‌خوان رادیویی حتماً نمی‌تواند نمایشنامه‌خوان صحنه‌ای خوبی هم باشد. 

وی با اشاره به اینکه هنر نمایشنامه‌خوانی نوپا است اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هر سال جشنواره نمایشنامه‌خوانی را برگزار می‌کند و مراکز کانون، توسط مربیان به اعضای خود نمایشنامه‌خوانی آموزش داده می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی در اشاعه و ترویج فعالیت نمایشنامه‌خوانی مؤثر است.

وی در ادامه به میزبانی همدان از جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی اشاره کرد و یادآور شد: استان همدان با برنامه‌ریزی مدون و صرف زمان، برای برگزاری جشنواره‌ای مرتب و منسجم وارد عمل شد.

مؤذن اذعان کرد: جشنواره همدان یکی از بهترین جشنواره‌هایی است که در آن شرکت کردم و دکور صحنه، انسجام در برنامه‌ها، برنامه‌های جانبی و سالن مناسب و... نشان از ظرفیت‌های همدان برای برگزاری جشنواره مناسب و مطلوب دارد.

انتهای پیام/89019/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول