اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی به تولید محتوا کمک می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی به تولید محتوا کمک کرده و هنرمند دینی تربیت می‌کند.

جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی به تولید محتوا کمک می‌کند

پرویز ابراهیمی در حاشیه برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه آرزوی برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی را در همدان داشتیم اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان و مردم، این جشنواره در همدان بماند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان و مردم نسبت به جشنواره همتی نداشته باشند جشنواره را از دست خواهیم داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه مردم از جشنواره استقبال خوبی کردند افزود: برخی از خیرین برای کمک مالی جشنواره اعلام آمادگی کردند.

وی ابراز داشت: اگر مسئولان هم به جشنواره کمک نکنند با توجه به استقبال جامعه از برگزاری جشنواره در همدان، به طور حتم خود مردم برای ماندگاری آن تلاش و همت می‌کنند.

ابراهیمی نمایشنامه‌خوانی هنر جدیدی است تصریح کرد: سال گذشته سه اثر از  استان همدان به این جشنواره راه یافت که امسال شاهد افزایش آن به تعداد 60 نمایشنامه‌ بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از هشت گروه برگزیده جشنواره دو گروه از استان همدان است اذعان کرد: انتخاب دو گروه از همدان در جمع هشت گروه برتر نشان از جایگاه والای همدان در عرصه نمایشنامه‌خوانی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی به تولید محتوا کمک می‌کند بیان داشت: یکی از مشکلات هنرمندان در حوزه آفرینش هنرهای دینی نداشتن محتوا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مقدمه رشد و شکوفایی ظرفیت‌های موجود همدان در عرصه هنر است اضافه کرد: چند سال دیگر آثار جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در رشد و تعالی این هنر مثمر ثمر خواهد بود.

ابراهیمی گفت: هنر نمایشنامه‌خوانی نیاز به ابزار خاصی ندارد و در آن بازیگری هم نیست، در واقع فقط خواندن نمایش است.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها نمایشنامه‌خوانی جزئی از فعالیت‌های خانواده محسوب می‌شود ادامه داد: برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی به توسعه کتابخوانی کمک شایانی می‌کند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی به نهادینه شدن فرهنگ دینی و رضوی در بین کودکان و نوجوانان کمک می‌کند و این مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره است.

وی ادامه داد: هر چقدر به موضوع کودکان و نوجوانان بی‌توجهی شود آسیب‌های آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در هشت بخش برگزار می‌شد ابراز داشت: در جشنواره سال جاری به 16 بخش ارتقا یافته است.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره دور سوم در همدان نسبت به دور دوم در سال گذشته 112 درصد افزایش کمی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه دو هزار و 600 نفر از اعضای کانون‌های پرورش فکری در جشنواره همدان شرکت کردند گفت: در جشنواره خاطره‌نویسی رضوی که در قم برگزار می‌شود دو گروه از همدان رتبه کسب کردند.

وی اضافه کرد: استان همدان در بخش پژوهشی نیز موفق به کسب رتبه دوم در کشور شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی با دیگر جشنواره‌هایی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده تفاوت دارد بیان داشت: این جشنواره، فرآیندمحور بوده و از آن به عنوان واسطه تربیتی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره نمایشنامه‌خوانی به دنبال معرفی الگو به جامعه هستیم و هدف اثرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: برای اینکه در جامعه هنر دینی داشته باشیم باید هنرمند دینی تربیت کنیم.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول