اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان عنوان کرد

برگزاری جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی رضوی عامل تقویت فعالیت‌های دینی

داور بخش تجربه موفق سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان برگزاری جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی رضوی را باعث تقویت فعالیت‌های دینی در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

برگزاری جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی رضوی عامل تقویت فعالیت‌های دینی

علی‌اکبر حلیمی در حاشیه برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان اظهار داشت: بنده در این جشنواره به عنوان داور در بخش «تجربه موفق» فعالیت داشتم.

وی گفت: در این بخش، مربیانی که در زمینه نمایشنامه‌خوانی کارهایی را انجام داده بودند، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که از بین 40 تجربه موفق، سه تجربه به عنوان نمونه انتخاب شد.

داور بخش تجربه موفق سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان با ابراز خرسندی از برگزاری این گونه جشنواره‌ها آن را عامل ارتقای هنر دانست.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره باعث شد نمایش‌های نوشته‌شده، اجرا شده و یا غیر قابل اجرا خوانده شوند تا نقاط ضعف آنها را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

حلیمی با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی با رسالت کانون پرورش فکری همخوانی داشت، گفت: خوانش، کتابت، زبان و ارتباط با ادبیات در جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی باعث تقویت ادبیات نمایشی کودک و نوجوان شده است.

*نمایشنامه‌خوانی مقدمه‌ تقویت فعالیت نمایشی

وی نمایشنامه‌خوانی را مقدمه‌ای برای وقوع اتفاقات بهتر در حوزه فعالیت نمایشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

داور بخش تجربه موفق سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان ابراز داشت: نمایشنامه‌خوانی در حال حاضر به مجموعه آموزش و پرورش نیز راه یافته به طوری که امسال در مسابقه کشوری تئاتر دانش‌آموزی، یک بخش ویژه مسابقه نمایشنامه‌خوانی نیز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از سال 93 شاهد بخش نمایشنامه‌خوانی به عنوان یک مسابقه و جشنواره در آموزش و پرورش خواهیم بود.

حلیمی در ادامه با بیان اینکه در این سه سال افزایش تعداد نمایشنامه‌ها بوده‌ایم، ابراز داشت: در طول 10 سال گذشته حتی 10 نمایشنامه رضوی خوب هم برای کودک و نوجوان نداشتیم اما امروز به یمن برگزاری این جشنواره‌ها 100 نمایشنامه خوب تدوین شده است.

وی تأکید کرد: تعدادی از این کارها در حال چاپ حرفه‌ای است که حکایت از موفقیت کانون پرورش فکری در این زمینه دارد.

*جشنواره نمایشنامه‌خوانی عامل تقویت منابع

داور بخش تجربه موفق سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه نمایشنامه کودک و نوجوان با فقر منابع مواجهیم، ابراز داشت: البته چون فعالیت گروه‌های نمایشنامه‌خوانی رایج می‌شود تا حدودی این فقر منابع رو به کاهش است.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی برای فعالیت نمایشنامه‌خوانی خبر داد و ابراز داشت: قرار است یک کتاب کار در این زمینه آماده و در سال 93 به عنوان یک دستور کار به مراکز کانون ابلاغ شود.

حلیمی با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی نیز کم‌کم وارد کتاب‌های درسی می‌شود، افزود: در حال حاضر در پایه‌های جدید نظام آموزش و پرورش، درسی به نام «تئاتر در کتاب هنر» ایجاد شده است.

وی گفت: در این درس پیشنهاد شده نمایشنامه‌هایی توسط خود دانش‌آموزان با موضوعات مختلف نوشته شود که این امر به آماده‌سازی آنان کمک خواهد کرد.

داور بخش تجربه موفق سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان این موفقیت‌ها را مدیون لطف امام رضا(ع) و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دانست.

وی برگزاری جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی رضوی را باعث تقویت فعالیت‌های دینی در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

حلیمی در پایان سخنانش از مسئولان خواست این جشنواره‌ها تبدیل به یک مراسم صوری و تبلیغاتی نشود بلکه اصل کار که کودکان و نوجوانان هستند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول