علیرضا آقایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه نخستین معیار انتخاب گروههای برتر این است که در حوزه رضوی باشد اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره نشان دادن زوایای مختلف زندگی امام رضا(ع) است.
وی ادامه داد: داوران در انتخاب آثار برگزیده، داشتن خلاقیت در اجرای نمایشنامهخوانی، حضور خود نوجوانان به عنوان متولیان کار و نگاه جدید به داستانهای زندگی امام رضا(ع) را مد نظر قرار دادند.
داور سومین جشنواره نمایشنامهخوانی رضوی در همدان افزود: متن نمایش، اجرای خوب و کارگردانی نمایشنامهخوانی از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب گروههای نمایشنامهخوانی برتر است.
وی با بیان اینکه در هنر نمایش گام نخست داشتن متن خوب است تصریح کرد: نمایشنامهخوانی به هنر نمایش با خوانش متن کمک میکند.
آقایی اضافه کرد: نمایشنامهخوانی به کمک هنر نمایش آمده و متون خوب نمایشنامه را شناسایی و با خوانش آن را به جامعه هنری معرفی میکند.
وی ابراز داشت: نمایشنامهنویسی خلق یک اثر مکتوب است اما در نمایشنامهخوانی هم متن معرفی و هم برای تماشاچی اجرا میشود.
داور سومین جشنواره نمایشنامهخوانی رضوی در همدان خاطرنشان کرد: نویسندگان بزرگ نمایشنامهنویس آثار نمایشنامهای خود را برای دریافت بازخورد مخاطبین و رفع نقاط ضعف متن در مرحله نخست نمایشنامهخوانی کرده و بعد برای اجرای نمایش اقدام میکنند.
وی اضافه کرد: ساختار نمایشنامهخوانی در قرن 19 میلادی از محافلی که متن نوشتهها را میخواندند شکل گرفته است.
آقایی خاطرنشان کرد: در سومین جشنواره نمایشنامهخوانی رضوی بخش آزاد حذف و فقط بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده که این روند هم دارای مزیت و هم معایبی است.
وی اذعان کرد: وقتی کار نمایشنامهخوانی به کودکان سپرده شده ارزش و قداستهای دینی، به عهده کودکان واگذار میشود و در بین آنها ترویج مییابد.
داور سومین جشنواره نمایشنامهخوانی رضوی در همدان با مقایسه بین سه دوره جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی بیان داشت: در طول سه دوره جشنواره حرکت مناسب و رو به پیشرفتی داشته است.
وی با بیان اینکه هنر نمایشنامهخوانی در ایران نوپا است ادامه داد: خیلی از افراد با هنر نمایشنامهخوانی در ایران ناآشنا هستند هرچند در طی سالهای اخیر این جشنواره از نظر کیفی و کمی، رشد بسیار خوبی داشته است.
انتهای پیام/89019/س40/ژ1001