اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پارک علم و فن‌آوری قم صورت گرفت

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در قم

مدیر پارک علم و فناوری قم از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان قم خبر داد.

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در قم

سید هاشم عارف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای در همین راستا بین پارک علم و فناوری استان قم و اداره کل امور مالیاتی استان قم منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای سیاست‌های قانون برنامه پنجم توسعه و با توجه به ماده 28 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات منعقد شده است.

مدیر پارک علم و فناوری قم با اشاره به تعریف واحد فناور بر اساس این توافق‌نامه گفت: واحد فناور شرکت یا مؤسسه‌ای است که یک طرح علمی را تا مرحله تولید محصول با موفقیت به انجام رسانیده و توانایی ارائه محصول به بازار را داشته باشد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها از لحاظ حقوقی مستقل از پارک علم و فناوری بوده و در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

عارف خاطرنشان کرد: مجوز فناوری مجوزی است که به واحدهای فناور عضو پارک علم و فناوری داده می‌شود و مرجع صدور این مجوز، پارک علم و فناوری است.

وی عنوان داشت: واحدهای فناوری که در پارک علم و فناوری قم به فعالیت اشتغال دارند نسبت به فعالیت‌های مذکور از تاریخ صدور مجوز از معافیت مالیاتی موضوع ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال 72 بهره‌مند خواهند شد.

مدیر پارک علم و فناوری قم ادامه داد: تمام اشخاص حقیقی عضو پارک علم و فناوری قم در پایان هر سال مالی موظف به تهیه اظهارنامه مالیاتی و ارائه آن به مدیر پارک بوده و پس از تعیین و تأیید میزان بهره‌مندی از معافیت مالیاتی توسط مدیر، باید اظهارنامه تأیید شده به اداره امور مالیاتی تسلیم شود.

وی عنوان داشت: اظهارنامه‌های تهیه شده پس از تأیید مدیر پارک، نسبت به فعالیت‌های اقتصادی متأثر از حضور در پارک مشمول معافیت مالیاتی آیین‌نامه مذکور قرار می‌گیرند.

عارف با اشاره به ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: اشخاص حقوقی مستقر در پارک فناوری مکلفند اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان متکی بر دفاتر و اسناد و مدارک خود را تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویتی شرکاء، سهامداران و میزان سهم الشرکه و تعداد سهام و نشانی هر یک از آنها به اداره امور مالیاتی محل فعالیت شخص حقوقی تسلیم کنند.

وی یادآور شد: معافیت مالیاتی اشخاص مستقر در پارک فارغ از محل اقامتگاه قانونی اشخاص، صرفا ناظر به آن قسمت از فعالیت اقتصادی انتفاعی مؤدیان خواهد بود که با رعایت مقررات در محدوده پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد.

مدیر پارک علم و فناوری قم ادامه داد: معافیت مالیاتی این افراد شامل آن قسمت از درآمد اشخاص نیست که از فعالیت خارج از پارک علم و فناوری حاصل می‌شود، اگرچه اقامتگاه قانونی آنها در محل‌های مذکور باشد.

انتهای پیام/78003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول