اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس عنوان کرد

لزوم اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های عمرانی از محل مالیات

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های عمرانی که از محل مالیات‌های مختلف محقق شده موجب دلگرمی مردم می‌شود.

لزوم اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های عمرانی از محل مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین مبشری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آن که سال گذشته 60 میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری شیراز پرداخت شده باید به مردم گفته شود که این موارد تا چه حد در رونق فعالیت‌های عمرانی تاثیر داشته است.

وی افزود: 30 درصد مالیات‌های مستقیم مربوط به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی است.

مبشری ادامه داد: در استان فارس در پنج‌ماهه سال جاری بیش از 3 هزار و 734 میلیارد ریال درآمد از محل بخش‌های مختلف درآمد عمومی و وجوه حاصل از واگذاری دارائی‌های سرمایه‌ای وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی اضافه کرد: این درآمد از نظر رقم مصوب پنج‌ماهه سال جاری 89.1 درصد تحقق یافته و در مقایسه با ماه‌های مشابه در سال گذشته 37.3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مبشری خاطرنشان کرد: بخش درآمدهای مالیاتی فارس در عملکرد پنج‌ماهه 84 درصد کل درآمدهای عمومی را تشکیل داده که نسبت به رقم مصوب 85 درصد تحقق و نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، از کل درآمدهای مالیاتی حدود 73 درصد به مالیات‌های مستقیم و 23 درصد به مالیات‌های غیرمستقیم اختصاص دارد.

مبشری بیان کرد: در بخش مالیات‌های مستقیم قسمت عمده را مالیات بر شرکت‌ها تامین کرده و در گروه بعدی مالیات بر حقوق بخش خصوصی و دولتی قرار دارد که روی هم در حدود 22 درصد و مالیات مشاغل در حدود 15 درصد کل مالیات‌ها را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس ابراز داشت: از اقلام عمده و اصلی مالیات‌های غیرمستقیم، در مرحله نخست مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 25 درصد و بعد از آن مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل در حدود 1.7 درصد درآمدهای مالیاتی را تشکیل داده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: درآمد حاصل از مالکیت دولت در عملکرد پنج‌ماهه حدود دو درصد، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا در همین مدت 8.5 درصد، درآمد حاصل از جرائم و خسارات 5.7 درصد و درآمدهای متفرقه 0.8 درصد منابع درآمد عمومی را تشکیل می‌دهد.

به گفته مبشری، منابع حاصل از واگذاری دارائی‌های سرمایه‌ای در حدود 0.4 درصد درآمد کل این استان را تامین کرده و در پنج‌ماهه سال جاری افزایش 114 درصدی داشته که بیشتر از محل فروش و واگذاری اراضی دولتی بوده است.

انتهای پیام/2448/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول