اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری‌ کرمان‌:

دستگاه قضائی‌ به دنبال مچ‌گیری نیست‌

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که دستگاه قضائی‌ به دنبال مچ‌گیری نیست بلکه با مطالبه‌گیری و رصد مسائل می‌توان از ورود ناخواسته افراد به جرم جلوگیری کرد.

دستگاه قضائی‌ به دنبال مچ‌گیری نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در جلسه شورای قضایی استان اظهار داشت: بر اساس تعریف قانون اساسی از شرح وظایف قوه قضائیه‌، یکی از وظایف روحیه مطالبه‌گری است که نقش مهمی در جلوگیری‌، کاهش و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم و معضلات اجتماعی دارد.

وی افزود: اگر امروز شاهد بعضی از حوادث و اتفاقات در جامعه هستیم به واسطه تغافل از این ظر‌فیت قوه قضائیه است که مسئولان قضائی آن طور که باید به موقع و درست به مسائل وارد نشده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر‌ نشان کرد‌: مقوله تذکر‌، هشدار و دعوت خود بزرگترین عامل برای اصلاح و دفع فسادهای احتمالی اداری و یا اجتماعی است.

وی اظهار داشت‌: گاهی یک هشدار، ‌نامه و یا‌ استعلام‌ در مورد مسئله‌ای می‌تواند آغاز یک مفسده و یا تخلف در جامعه را پایان دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان رصد اتفاقات و رفتار مدیران را خواستار شد و ادامه داد‌: با ارتباط صمیمی و عمیق میان مسئولان بخش‌های قضائی استان و ایجاد فضای صمیمیت و رفاقت می‌توان نتایج مطلوبی گرفت و مشکلات را به صورت اساسی حل و فصل کرد.

توکلی گفت: در دستگاه قضائی کسی به دنبال مچ‌گیری نیست، اما می‌توان با مطالبه‌گیری و رصد مسائل دست افراد را گرفت تا در ورطه یک جرم یا تخلف گرفتار نشوند.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول