اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فارس از هرمزگان گزارش می‌دهد

انتقاد منتخبان جامعه کشاورزی از واگذاری ساختمان وزارتخانه به قوه قضائیه

منتخبان جامعه کشاورزی هرمزگان نسبت به آنچه که واگذاری ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در خیابان کشاورز تهران به قوه قضائیه خوانده‌اند، انتقاد و خواستار استرداد این ساختمان به وزارتخانه مربوطه شدند.

انتقاد منتخبان جامعه کشاورزی از واگذاری ساختمان وزارتخانه به قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری از بندرعباس، نشست نمایندگان کشاورزان هرمزگانی که با هدف انتخاب نماینده خود در شورای مرکزی خانه کشاورز برگزار شد، بیشتر سخنرانان با انتقاد از وضعیت حوزه کشاورزی و بیان چالش‌های این بخش سخنان قابل توجهی را بیان کردند.

عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران در همین راستا گفت: قهر طبیعت و بی‌کفایتی مدیریت در حوزه کشاورزی نتوانسته است فعالان این بخش را از تولید دور کند و این نشان از لطف خداوند به این قشر است.

وی افزود: از دولت جدید انتظار داریم که نگاهی درست به جامعه کشاورزان داشته باشد و همانند سایر کشورها که نهادها و تشکل‌های مربوطه خودساخته دست فعالان هر بخش است، در حوزه کشاورزی ایران نیز امور و راهبری تشکل‌ها به دست فعالان مربوطه سپرده شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه کشاورز حتی پشتوانه بخش صنعت نیز به حساب می‌آید، ادامه داد: در جامعه‌ای که مدیریت بی‌کفایت در بخش کشاورزی حاکمیت پیدا کرده است، برای توجیه کارها دروغ را به عنوان راهکار انتخاب می‌کنند و بدون درک درست از حوزه کشاورزی حرف از خودکفایی یک شبه در تولید محصولات مختلف می‌زنند.

ابوطالب جوادی، دبیرخانه کشاورز هرمزگان نیز با بیان اینکه تعداد 6 هزار نفر عضو خانه کشاورز هرمزگان هستند، اظهار داشت: خانه کشاورز هرمزگان که حسب ماده 11 خانه احزاب تشکیل شده است، طی مدت 12 سال در هرمزگان موفق به این تعداد عضوگیری شده است.

وی ادامه داد: معرفی خانه کشاورز و خدمات آن، می‌تواند توسعه و پیشرفت حوزه کشاورزی استان را رقم بزند.

به گفته دبیر خانه کشاورز هرمزگان، حرکت باید به نحوی باشد که دولت، خانه کشاورز را به عنوان مغز متفکر حوزه کشاورزی قبول کند.

جوادی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هرمزگان 10 هزار نفر صاحب ملک و املاک کشاورزی و همچنین 250 هزار نفر بهره‌بردار در این حوزه وجود دارد، نیاز به همپوشانی و هماهنگی بیشتری در بین اعضا و افراد این قشر احساس می‌شود که این امر می‌تواند منجر به توسعه همه جانبه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 25 هزار موتور تلمبه در راستای تامین آب مورد نیاز 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان فعال است که آب استحصال شده از این تعداد موتور در صورت یکجاسازی قابلیت کشتی‌رانی دارد و این امر نشان از اهمیت قشر کشاورز در هرمزگان است.

مستعلی امیری، نماینده کشاورزان هرمزگان در شورای مرکزی خانه کشاورز ایران نیز اظهار داشت: وی ادامه داد: در استانی همانند هرمزگان در واحد تحقیقاتی موجود، برای کوچک‌ترین مسائل و حتی سنجش وضعیت کشت‌های جایگزین نیز دچار مشکل هستیم.

وی گفت: دولت تاکنون نشان نداده است که تخصص لازم را در کشاورزی دارد.

این فعال حوزه کشاورزی افزود: مدیریت نادرست سبب شده است که، از نظر اقتصادی هزینه‌ها و درآمدها برای کشاورزان همخوانی نداشته باشد.

همچنین در پایان این مراسم و قبل از رای‌گیری، بیانیه‌ای که به امضای منتخبان جامعه کشاورزان هرمزگانی رسیده بود قرائت شد.

در این بیانیه که خطاب به رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه تنظیم شده، آمده است: اینجانبان منتخبان جامعه کشاورزان هرمزگان علی‌رغم تنگناها و مشکلاتی که برای تولید، قیمت‌گذاری و بازار محصولات کشاورزی در این سال‌ها وجود داشته و تورم و گرانی نفس تولید کنندگان را گرفته است، و تنها دلخوشی دسترسی آسان به مسئولان کشاورزی کشور برای طرح مشکلات و معضلات به طور مستقیم با آنها بوده متاسفانه با واگذاری ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در بلوار کشاورز به قوه قضائیه و پراکندگی واحدهای مسئول بخش کشاورزی در گوشه و کنار تهران بزرگ موجب سرگردانی و یاس و نومیدی بیشتر کشاورزان شده و توان دسترسی به مسئولان ذی‌ربط را از همه گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چرا به این قشر زحمتکش و ضعیف که نه قدرت فریاد دارد و نه توقع بیجا این گونه ستم روا می‌گردد و چرا تصور می‌شود باریک‌ترین قسمت طناب قدرت ملی، جامعه کشاورزی کشور است که در واقع امنیت غذایی و بار مهمی از استقلال ملی را به دوش خود دارند و باید از جایگاه و منزلت رفیعی برخوردار باشند چرا از نجابت این قشر عزیز و شریف کشور با چوب حراج زدن به ساختمان وزارت جهاد کشاورزی که نماد هویت و منزلت کشاورزی کشور است سو استفاده می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه این چنین آمده است: با این توضیح اجمالی وقت آن رسیده است که پس از خلق حماسه سیاسی مردم در این تصمیم نادرست تجدید نظر و ساختمان وزارت جهاد کشاورزی را به صاحب اصلی و واقعی آن یعنی بخش کشاورزی کشور مسترد نمایند و گام اولیه دولت تدبیر و امید در بازگرداندن امید به کشاورزان و تولید کنندگان کشور برداشته شود.

انتهای پیام/88001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول