اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به فارس:

لایحه تشکیل پلیس قضایی توسط قوه قضائیه آماده است

معاون اول قوه قضائیه از تدوین لایحه تشکیل پلیس قضایی توسط قوه قضائیه خبر داد و گفت: این لایحه برای ارائه به مجلس آماده است.

لایحه تشکیل پلیس قضایی توسط قوه قضائیه آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: پلیس قضایی از یادگاران شهید بهشتی بوده که نیاز امروز قوه قضائیه محسوب شده و برای احیای آن اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه نیز احیای پلیس قضایی مطرح است، گفت: بر همین اساس احیای این تشکیلات یک امر قانونی بوده که قوه قضائیه آن را با جدیت دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی فعالیت پلیس قضایی را برای انجام مأموریت‌های قضایی مهم برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت پلیس قضایی درخواست این قوه از مسئولان و دست‌اندرکاران این بوده که پلیس قضایی به عنوان یک ضرورت مهم باید هر چه زودتر در قوه قضائیه احیا شود.

وی انجام مأموریت‌های دستگاه قضایی به‌صورت تخصصی از سوی پلیس قضایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با احیای این تشکیلات احکام قضا به موقع، دقیق و مناسب اجرا می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخورد با اشرار و اراذل و اوباش افزود: این قوه همواره بر برخورد قاطعانه با اشرار و اخلال‌گران جامعه تاکید داشته تا به امنیت هر چه پایدارتر برسیم.

به گفته وی، در طول 34 سال گذشته از انقلاب اگرچه امنیت بسیار خوبی در جامعه حاکم بوده، لیکن باید شاخص‌های امنیت هر چه بیشتر ارتقا یابد.

به گزارش فارس، معاون اول قوه قضائیه به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی و همچنین نشست با قضات به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/63002/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول