اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

اقتدار قوه قضائیه در جغرافیای ایران خلاصه نمی‌شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی پرچمدار عدالت‌طلبی و صلح‌طلبی است، گفت: اقتدار قوه قضایئه تنها در جغرافیای ایران اسلامی خلاصه نمی‌شود بلکه یکی از رسالت‌های این قوه توسعه قدرت امت اسلام است.

اقتدار قوه قضائیه در جغرافیای ایران خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امشب در مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های ممتاز دستگاه قضایی در نظام اسلامی اظهار داشت: ایجاد ساختاری با تکیه بر اندیشه و آموزه‌های دینی به واسطه تاسی از کلام پروردگار و حضرت حق نخستین ویژگی دستگاه قضایی است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان ساختار، ماموریت و رسالت دستگاه قضایی را مبتنی بر ارزش‌های اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز دستگاه قضایی پرچمدار عدالت طلبی و صلح طلبی است و پیام عدالت اسلام ناب محمدی را به همراه دارد.

وی با تصریح بر اینکه امروز دستگاه قضایی ایران اسلامی نماد سربلندی حکومت دینی است، ادامه داد: آنچه که موجب اقتدار و عزت است اینکه قوه قضاییه پناهگاه مظلومان و حق طلبان است.

عزیزی با اشاره به ویژگی ممتاز دیگر دستگا قضایی مبنی بر مقتدر بودن این دستگاه افزود: دستگاه قضایی مظهر قدرت و اقتدار در تمام ابعاد و عرصه‌هاست.

استاندار هرمزگان گفت که این اقتدار فقط در جغرافیای ایران اسلامی خلاصه نمی‌شود بلکه یکی از رسالت‌های قوه قضاییه توسعه قدرت و اقتدار امت اسلام است.

وی  از دستگاه قضایی به عنوان مظهر اعتماد سازی میان مردم و حاکمیت یاد کرد و خاطرنشان ساخت: قوه قضاییه جلوه بارز اقتدار در جغرافیای ایران اسلامی و مظهر اعتماد و محبت در بدنه اجتماع است.

عزیزی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی پشتیبان جدی حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت است، تصریح کرد: هر آنچه که در اندیشه و رفتار دستگاه قضایی است برخاسته از نگاه پاسداری است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان همه جانبه امنیت پایدار و موثر است، اضافه کرد: دستگاه قضایی از چشمه جوشان فقاهت، ارزش‌های اسلامی نبوی و علوی بهره‌مند است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پایان گفت: از دیگر ویژگی‌های دستگاه قضایی مردم محور بودن و متکی بودن این مجموعه بر آحاد مردم است.

گفتنی است در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری به عنوان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان معرفی و از زحمات 22 ساله علی علیا قدردانی شد.

انتهای پیام/88001/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول