اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون شوشتر خبر داد

کاهش اهدای خون در شوشتر / کمبود همه گروه‌های خونی احساس می‌شود

رئیس انتقال خون شوشتر از کاهش چشم‌گیر اهداکنندگان خون در شوشتر خبر داد و گفت: کمبود همه واحدهای خونی احساس می‌شود.

کاهش اهدای خون در شوشتر / کمبود همه گروه‌های خونی احساس می‌شود

شهرام شیرخوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با کاهش چشم‌گیر اهداکنندگان خون مواجه بوده‌ایم و به این دلیل واحدهای خونی در انتقال خون شوشتر به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که در فروردین‌ماه سال‌جاری 839 نفر به پایگاه انتقال خون شوشتر مراجعه کرده‌اند، افزود: در این ماه تنها 532 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و مابقی به دلایل مشکلات، امکان اهدای خون نداشته و پایگاه انتقال خون شوشتر را ترک کرده‌اند.

رئیس انتقال خون شوشتر با اشاره به میزان مراجعه اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پایگاه انتقال خون شوشتر گفت: در اردیبهشت‌ماه 962 نفر به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 715 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه سال‌جاری از 753 نفری که به پایگاه انتقال خون شوشتر مراجعه کرده‌اند، 556 نفر و در تیرماه سال‌جاری از 671 نفری که به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند 490 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

رئیس انتقال خون شوشتر با اشاره به بیشترین و کمترین میزان اهدای خون در شوشتر گفت: در شوشتر و در اردیبهشت‌ماه با 715 واحد خونی اهدا شده بیشترین و تیرماه با 490 واحد خونی اهدا شده کمترین اهدای خون از ابتدای سال تا‌کنون را به خود اختصاص داده‌اند.

شیرخوانی تاکید کرد: دلایل کاهش فاحش اهدای خون در شوشتر در تیرماه سال‌جاری گرمای هوا، ماه مبارک رمضان و .. بوده است ولی باید مردم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

وی با تاکید بر این‌که در طول ماه 500 واحد خونی در شوشتر مصرف می‌شود، افزود: در شهرستان شوشتر برای بیماران خاص و حوادث به طور متوسط 500 واحد خونی مصرف می‌شود و باید برای تامین نیاز این میزان خون تلاش کنیم.

شیرخوانی گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شرایط اهدای خون در شوشتر و نیازهای این واحد می‌توانند پل مستحکمی میان پایگاه انتقال خون و مردم باشند و از همکاری آن‌ها استفاده می‌بریم.

انتهای پیام/72006/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول