اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرضا:

سیاست‌های کاهش آسیب دوران سالمندی در شهرضا اجرایی شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: تبیین اصولی راهکارهای کاهش آسیب‌های جسمی و روانی دوران سالمندی باید با بکارگیری ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در شهرضا نهادینه شود.

سیاست‌های کاهش آسیب دوران سالمندی در شهرضا اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی صبح امروز با بیان این مطلب در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا اظهار داشت: افزایش جمعیت سالمندان کشور باید به عنوان یک امر مهم و تاثیرگذار در کشور ما مد نظر مجموعه مسئولان و دست اندرکاران اجرایی باشد و سیاست گذاری‌های مناسبی در جهت تداوم زندگی سالم و بی دغدغه در این مقطع سنی برای اقشار مختلف جامعه لحاظ شود.

وی ادامه داد: روز جهانی سالمندان در ماه مهر به عنوان یک فرصت طلایی برای آگاه سازی عموم مردم از مخاطرات و نیازمندی‌های دوران سالمندی مطرح است و انتظار داریم با حمایت و تعامل دستگاه‌های مختلف زمینه لازم برای اجرای همایش سالمندان در شهرضا مهیا شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه تقویت مهارت‌های ارتباطی در سالمندان به عنوان یک راهکار اساسی جهت کاهش آسیب‌های این دوره سنی مطرح است، افزود: بهبود کیفی زندگی سالمندان، تقویت مهارت ارتباط با گروه هم‌سالان، حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، تقویت ظرفیت‌های ذهنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از مهم‌ترین شیوه‌های توانمند سازی سالمندان به شمار می‌رود.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در سطح کشور ما مطرح بوده است، افزود: قلبی سالم، خانه‌ای سالم، دنیای سالم شعار روز جهانی قلب سالم است و انتظار داریم عموم هم وطنان با اصلاح سبک زندگی زمینه دست‌یابی به این امر مهم را محقق کنند.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود کم توجهی به فشار خون بالا در سنین مختلف را از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و اذعان داشت: فشار خون بالا، تغذیه نامناسب، چربی خون، چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و استرس زیاد از دیگر عوامل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌رود.

وی معاینه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را از مهم‌ترین سیاست‌های سال جاری در سطح شهرضا برای سنجش و ارزیابی میزان سلامت عمومی ذکر کرد و افزود: سامان دهی جمعه بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز عرضه مواد غذایی در مبادی ورودی شهرضا باید در دستور کار مراجع مسئول قرار بگیرد تا از تداوم آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از آن بر عموم مردم و مسافران جلوگیری شود.

انتهای پیام/63011/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول