اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانه را به خوابگاه جوانان تبدیل نکنیم

توصیه‌های یک کارشناس سلامت روان به والدین

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: جوانان نباید احساس کنند که خانه صرفاً خوابگاه و خانواده قفسی بوده که آنان را تنها از آفت‌های محیطی حفظ می‌کند.

توصیه‌های یک کارشناس سلامت روان به والدین

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فریدون پیرایش ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: جوان باید این موضوع را درک کند که همه اعضاء و افراد خانواده به تناسب موقعیت و امکانات، حق دخالت در اداره امور خانه و خانواده را دارند.

با محبت به جوان، او را به کانون خانواده جذب کنیم

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران ابراز داشت: گوش دادن به درد دل جوان، احترام به اندیشه و خواسته‌ها و محبت کردن به جوان، موجب جذب او به کانون خانواده می‌شود.

پیرایش ادامه داد: با احترام به شخصیت جوان و پذیرفتن اشتباهات او، روحیه همکاری و نشاط در جوان بهبود یافته و امیدوارانه‌تر برای برطرف کردن مشکلات خود تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه باید جوانان را به آینده‌نگری در زندگی تقویت کنیم، تأکید کرد: باید جوان را به این باور برسانیم که رمز موفقیت و پیشرفت او در آینده، تنها تلاش و پشتکار است.

پیرایش با بیان این‌که عدم توجه والدین به ویژگی‌های دوران جوانی پیامدهای منفی را در آینده برای جوانان در پی دارد، عنوان کرد: دل به تحصیل ندادن، تن به کار ندادن و هدر دادن وقت، نتیجه‌ای جز شکست و خواری دوران بزرگسالی و سربار بودن در جامعه را به همراه ندارد.

این کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت گچساران در پایان به یکی از احادیث امام علی (ع) که خود فرد را دارای تاثیرگذارترین نقش در سرنوشت و موقعیت خود می‌داند، اشاره کرد.

پیرایش افزود: به فرموده امام علی(ع) « درد تو، در تو و درمان تو نیز در خود تو است؛ تو گمان می‌بری که موجود ضعیفی هستی، حال آنکه رازِ جهانی بزرگ، در کتاب وجود تو است».

وی عمل به توصیه‌های ارزشمند دین مبین اسلام را بهترین درس تربیتی برای والدین برای جوانان دانست و گفت: روش‌های تربیتی و پرورشی ذکر شده در احادیث و روایات قرآن و ائمه بهترین معلم اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام/82001/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول