اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های بین‌المللی دوچرخه‌سواری تریال قزوین

ورزشکاران کشورهای آلمان و فرانسه بر سکوی قهرمانی ایستادند

در جریان نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوچرخه‌سواری قزوین، دوچرخه‌سواران کشورهای آلمان و فرانسه عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را تصاحب کردند.

ورزشکاران کشورهای آلمان و فرانسه بر سکوی قهرمانی ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور 23 دوچرخه‌سوار داخلی و هفت رکابزن خارجی از پنج کشور دنیا در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، رافائل پیلس از کشور آلمان موفق شد در کلاس سایز 20 بالاتر از رقیبان خارجی خود عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در این رقابت‌ها ژهاهوژیان از کشور چین نایب‌ قهرمان شد و دانیل کوماس قهرمان 10 دوره رقابت‌های جهانی این رشته در نهایت عنوان سومی را به دست آورد.

اما در کلاس سایز 26 این دوره از رقابت‌ها، اورلئین فونتونیا از کشور فرانسه موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند، توماس مرهوس از کشور استونی نایب‌ قهرمان شد و مارت مارتوس دیگر ورزشکار آلمانی حاضر در این رقابت‌ها عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

گرچه ورزشکاران ایرانی نتوانستند در مصاف با دوچرخه‌سواران خارجی کار مهمی را از پیش رو ببرند اما در دور مقدماتی توانستند عرض‌اندام کنند به طوری که در کلاس سایز 20 این مسابقات مجید بهشتی رکابزن قزوینی با 23 امتیاز منفی بر سکوی اولی ایستاد و محمدعلی حسینی و مصطفی عباس‌زاده دیگر ورزشکاران قزوینی نیز به ترتیب با کسب 27 و 28 امتیاز منفی به ترتیب عناوین دومی و سومی را به خود اختصاص دادند.

در کلاس سایز 26 دور مقدماتی این مسابقات همچنین امیر محمدی‌نژاد از تهران با 21 امتیاز منفی قهرمانی را به دست آورد و محمدرضا آزادی و میلاد ناصری از استان‌های اصفهان و تهران به ترتیب با 22 و 23 امتیاز منفی عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

نکته قابل تامل برگزاری نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوچرخه‌سواری تریال به میزبانی استان قزوین این بود که این مسابقات برای نخستین بار در سطح ایران و قاره آسیا برگزار شد و از همین حیث نشان می‌دهد که مسئولان ورزش قزوین و در راس آن هیئت دوچرخه‌سواری استان دست به کار بزرگی زده‌اند.

از طرفی دیگر آمدن چهره‌های نامدار دنیا به این مسابقات از جمله دانیل کوماس اسپانیایی که عنوان‌های متعدد قهرمانی جهان و عبور با دوچرخه از فراز ارتفاع‌های بلند و ثبت آن در کتاب جهانی گینس را دارا بود، می‌توان نام برد که به نوعی نقش مهمی در بالا بردن سطح فنی این رقابت‌ها داشت.

از این منظور می‌توان به اورلئین فونتونیا فرانسوی که هفته گذشته در جریان رقابت‌های جهانی رشته تریتل عنوان نایب‌قهرمانی را هم کسب کرد، اشاره کرد که با حرکات دیدنی و نمایشی خود بارها تحسین تماشاگران و ورزشکاران کشورمان را برانگیخت.

از طرفی دیگر حضور توماس مرهوس و رافائل پیلس از کشور آلمان، مارت مارتوس و کارل اوروا از کشور استونی و ژهاهوژیان از کشور آلمان نشان داد که مسئولان ورزش دوچرخه‌سواری استان و فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با آوردن ورزشکاران خارجی به نوعی تجارب ارزشمند آنان را به ورزشکاران ایرانی منتقل کنند.

انتهای پیام/77004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول