اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان خبر داد

گزارش ورود 39 مار در اماکن مسکونی و تجاری گلستانی‎ها/ افزایش خرابی آسانسورها در گرگان غیر عادی است

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ورود بیش از 39 مار به اماکن مسکونی و تجاری استان به این مجموعه گزارش شده است.

گزارش ورود 39 مار در اماکن مسکونی و تجاری گلستانی‎ها/ افزایش خرابی آسانسورها در گرگان غیر عادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اسفندیاری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان اظهار داشت: علاوه بر نفوذ حیوانات موذی به این اماکن، از ابتدای سال تاکنون 50 مورد مشکل گیر افتادن افراد در آسانسورهای مسکونی شهر گرگان روی داده است.

افزایش خرابی آسانسورها در گرگان غیر عادی است

وی تصریح کرد: این میزان مشکل خرابی آسانسور غیرعادی است و بهتر است کیفیت آسان‌برها به شکل جدی مورد توجه دستگاه‌های ذیربط به ویژه استاندارد استان قرار گیرد.

اسفندیاری با اشاره به دیگر حوادث شهر گرگان طی چهار ماه اول امسال اذعان داشت: متاسفانه طی این مدت پنج مورد ریزش اماکن مسکونی در مرکز استان اتفاق افتاده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرده است: غالب این ریزش‌ها به دلیل گودبرداری غیراصولی در کنار ساختمان‎های همجوار روی داده است.

گودبرداری غیراصولی عامل اصلی ریزش اماکن مسکونی در گرگان

این مسئول امدادی گرگان یادآور شد: عدم رعایت نکات ایمنی در گودبرداری‌ها می‌تواند علاوه بر خسارت‌هایی چون ریزش ساختمان‎ها، خسارت جانی را نیز متوجه ساکنان و افراد نزدیک به محل حادثه کند.

اسفندیاری ادامه داد: از تمامی دستگاه‎های مسئول در این حوزه انتظار می‌رود، در زمان اعطای مجوز به این حفاری‌ها به حریم‌ها و رعایت محدوده مجاز برای گودبرداری‎ها توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر حوادث در چهار ماهه اول سال‌جاری افزود: در این مدت زمانی، 33 مورد واژگونی خودرو و حوادث دیگری چون سقوط در چاه و یک مورد غرق‌شدگی در سد «نومل» گرگان روی داده است.

تاکید بر توجه به ایمنی بیشتر آب‌بندان‎ها

اسفندیاری متذکر شد: در سال گذشته چهار مورد غرق‌شدگی داشته‌ایم که اکنون تنها یک مورد غرق‎شدگی، نشان می‌دهد مشکل ایمنی اکثر آب‌بندان‌های استان برطرف شده اما برخی از این آب‌بندان‎ها نیازمند توجه جدی برای قرار دادن حریم و امکاناتی چون طناب، تیوپ و گذاشتن مانع است.

وی با اشاره به هفت مورد اقدام به خودسوزی و خودکشی در ماه‎های یاد شده تصریح کرد: اختلافات خانوادگی، مصرف موادمخدر، ورشکستگی و عدم تعادل روانی از عوامل این ناهنجاری‌ها بوده است.

بازدید از تمامی مناطق استقرار مسافران نوروزی در گرگان

به گفته اسفندیاری، در این مدت پنج مورد عملیات امداد و نجات نجات خانواده‌هایی که با خودروی خود در جنگل‌های استان‌گیر افتاده بودند نیز انجام گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در طرح تابستانه خاطرنشان کرد: طی این مدت از تمامی مکان‌هایی که مسافران در آن سکونت می‌کنند بازدید شده و از جایگاه سوخت و سی‎ان‎جی نیز بررسی فنی به عمل آمده است.

اسفندیاری در ادامه از تجهیز آتش‌نشانی به خودروهای دو منظوره و دیگر امکانات مقابله با بحران‎های شهری خبر داد.

طرح تابستانه امداد و نجات از ابتدای فصل تابستان با شروع تعطیلات مدارس آغاز و تا ابتدای مهر سال‌جاری ادامه خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول