اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور

رفسنجان رتبه اول مراقبت از مرگ کودکان را کسب کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این دانشگاه در میان 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه مراقبت از مرگ کودکان زیر 5 سال به رتبه اول کشور دست یافت.

رفسنجان رتبه اول مراقبت از مرگ کودکان را کسب کرد

احمد جمالی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در میان 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه مراقبت از مرگ کودکان زیر پنج سال به رتبه اول کشور دست یافت.

وی اقدامات نظارتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در بررسی علل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال رفسنجان و پیشگیری از وقوع این مشکلات را از عوامل مؤثر در کسب این رتبه دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: از جمله اقدامات انجام شده، نظارت دقیق بر فعالیت بخش‌های کودکان در شهرستان، بررسی مشکلات و موانع  موجود، راه‌اندازی بخش جراحی قلب کودکان و وجود فوق تخصص قلب کودکان و اجرای کارگاه‌های آموزشی برای گروه پزشکان و کارکنان بوده است.

وی مهم‌ترین راهکارهای اجرا شده برای ارتقای سلامت کودکان در رفسنجان را ترسیم دقیق چهره مرگ و میر کودکان و شناسایی علل بروز دانست و عنوان کرد: شناسایی عوامل مرگ و میر در کودکان رفسنجانی را در رده وظایف و امور مهم دانشگاه قرار دادیم تا عوامل قابل اجتناب در مرگ شناسایی و از وقوع مرگ‌های مشابه جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تشکیل کمیته دانشگاهی و کمیته معاونت درمان، امتیاز درمان، کمیته معاونت بهداشت و تدوین برنامه درمان را از جمله مؤلفه‌های ارزیابی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: مراکز بهداشتی درمانی در شهرها و روستاها با ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مادران دارند.

انتهای پیام/80016/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول