اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوادث غیرمترقبه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ما یک ستاد مدیریت بحران تشکیل داده‌ایم که در این ستاد تمام برنامه‌ریزی‌های نیروهای بهداشتی، درمانی، پشتیبانی و آمادگی انجام می‌شود.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوادث غیرمترقبه

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در حاشیه مانور امداد و نجات با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: ما یک ستاد مدیریت بحران تشکیل داده‌ایم که رئیس دانشگاه مدیریت آن را بر عهده دارد و دارای سه جانشین برای مواقع اضطراری است.

وی افزود: در این ستاد تمام برنامه‌ریزی‌های نیروهای بهداشتی، درمانی، پشتیبانی و آمادگی انجام می‌شود و هر کدام از این بخش‌ها دارای مدیریت جداگانه است که تمام گروه‌ها و تیم‌های خود را تقسیم‌بندی کرده‌اند.

افضلی از وجود تیم‌های اضطراری برای حضور در ساعت‌های اولیه در منطقه بحران خبر داد و تصریح کرد: همچنین مقداری دارو برای مواقع بحرانی ذخیره شده است تا تلفات را به حداقل برسانیم.

* ذخیره داروهای اورژانسی در مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان

وی ابراز داشت: همچنین در شهرستان‌های جنوب کرمان که دارای بیمارستان نبوده و مرکز بهداشتی درمانی در آنجا دایر است، مقداری داروهای اورژانسی ذخیره شده است تا هنگام رسیدن نیروهای پشتیبانی از مرکز از آن ها استفاده شود.

افضلی عنوان کرد: در بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان مکان‌هایی در نظر گرفته شده و انبار بحرانی نیز وجود دارد تا در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه از آن‌ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت با بیان اینکه تعداد زیادی تخت نیز برای موارد اضطراری در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی نیز برای انتقال مجروحان وجود دارد تا با استفاده از آن در چنین حوادثی از شدت تلفات کاسته شود.

انتهای پیام/80001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول