اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

فعالیت 23 مرکز تحقیقاتی علوم‌پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت 23 مرکز تحقیقاتی این مرکز خبر داد.

فعالیت 23 مرکز تحقیقاتی علوم‌پزشکی گیلان

حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ارتقای علمی‌پژوهشی، آموزشی و بهداشتی درمانی را از فعالیت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد.

وی بازسازی و راه‌اندازی بیمارستان‌های نیمه تمام مانند رسالت ماسال و سوانح و سوختگی ولایت رشت را از جمله اهداف اولیه علوم پزشکی استان برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: افزایش دانشکده‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در راستای ارتقای علمی و پژوهشی این مرکز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون 23 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی گیلان فعالیت می‌کند، افزود: تعداد رشته‌های پایه و تخصصی نیز از 28 به 49 رشته رسیده است.

بهبودی ارتقای شاخص‌های بهداشتی شامل کاهش مرگ و میر مادران باردار و کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج و زیر یک سال را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته یک مورد مرگ و میر مادران باردار داشتیم و تیم‌های ویژه‌ای برای این منظور گذاشته شد تا بتوانند آن را بررسی کنند.

این مسئول ارتقای علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی و توسعه رشته‌های دستیاری را از جمله اقدام‌های مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت IT دانشگاه از اهداف اولیه تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 84 بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی از اهداف مهم بود.

بهبودی، متذکر شد: ارتقای کیفیت تخت‌های بیمارستانی و اورژانس‌ها از اهداف اولیه تیم سلامت استان بود که در این زمینه تخت‌های بیمارستانی از 2 هزار و 260 تخت در سال 84 به 3 هزار و 584 تخت در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول