اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ولادت امام رضا (ع) انجام می‎شود؛

ویزیت رایگان مزاج‎شناسی و طب‎الرضا در گلستان

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان از ویزیت رایگان مزاج‎شناسی و طب‎الرضا در گرگان خبر داد و گفت: همزمان با ولادت امام رضا (ع) مردم شهرهای مختلف استان از ویزیت رایگان طب‎الرضا برخوردار می‎شوند.

ویزیت رایگان مزاج‎شناسی و طب‎الرضا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسام بنی‎فاطمه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: در تمامی شهرستان‎ها چادرهایی برپا می‎شود و ویزیت رایگان این طب از طریق یک کارشناس خانم و یک کارشناس آقا انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این جشن برگه‎هایی از احادیث امام رضا (ع) با محوریت طب در بین مردم توزیع می‎شود.

برنامه متمرکز استانی جشن زیر سایه خورشید در گرگان برگزار می‎شود

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان از برگزاری همایش ویژه علمی با محوریت «طب‎الرضا» در مرکز استان خبر داد و بیان داشت: در روز میلاد ثامن‎الحجج (ع) مرکز استان میزبان همایش علمی طب‎الرضاست که سخنران این همایش سیدسعید اسماعیلی مولف و محقق در حوزه طب‎الرضا است که سبقه فعالیت در رساله ذهبی امام رضا (ع) دارند.

به گفته بنی‎فاطمه؛ در کنار پرداختن به سبک زندگی رضوی تعداد 2 هزار جلد کتاب بین مردم استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه متمرکز استانی جشن زیر سایه خورشید با استقبال مردمی در گرگان برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: برنامه استقبال مردمی از این کاروان یک تغییر مسیری و محتوایی کرده است چنانچه در سال گذشته مراسم استقبال از میدان شهرداری تا امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان بود اما امسال مراسم استقبال به صورت خودجوش توسط شهروندان خیابان امام رضا از میدان سرخواجه تا مسجد امام رضا (ع) انجام می‎شود.

جشن میلاد امام رضا (ع) مانند شب نیمه شعبان برگزار می‎شود

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان با بیان اینکه جشن میلاد امام رضا (ع) را مانند شب نیمه شعبان برگزار خواهیم کرد، اذعان داشت: کسبه محل در خیابان امام رضا (ع) اقدام به چراغانی و پذیرایی از مردم می‎کنند چراکه اعتقاد دارند بخشی از رزق و روزی خود را از نام متبرک امام رضا (ع) می‎گیرند.

بنی‎فاطمه بیان داشت: ابتدای حرکت با کانون پرورش فکری و اجرای نمایش عروسکی خواهد بود که در طول مسیر مولودی خوانی به همراه کف‎زنی از دیگر برنامه‎های جشن امام رضا (ع) است.

وی از توزیع 2 هزار و 100 پرچم کوچک که عنوان «السلام علیک یا علی‎ابن موسی‎الرضا (ع)» بر روی آن نقش بسته بین مردم خبر داد و گفت: در انتهای مسیر برنامه نورافشانی تدارک دیده شده که با رایزنی‎هایی که با سازمان اتوبوسرانی شهرداری انجام شده مردم برای جشن ولادت ثامن‎الحجج (ع) به امامزاده عبدالله (ع) انتقال داده شوند.

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان در خصوص برنامه‎های پیش‎بینی شده در شبستان امامزاده بیان داشت: قرائت قرآن، اهتزاز پرچم، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) از جمله این برنامه‎ها است و سخنران این مراسم حجت‎الاسلام عبدوس از تهران و مداح این جشن حاج مجید کهربایی از مداحان برجسته مشهدالرضاست.

بنی‎فاطمه از دیگر برنامه‎های جنبی جشن زیر سایه خورشید را دیدار با خانواده‎های معظم شهدا، جانبازان، حضور در ارتش و سپاه، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات و اهداء جوایز فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/83001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول