اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مردم مناطق محروم دلفان ویزیت رایگان می‌شوند

بیش از 32 هزار نفر از جمعیت مناطق محروم دلفان تحت پوشش بیمارستان صحرایی، ویزیت رایگان می‌شوند.

مردم مناطق محروم دلفان ویزیت رایگان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، عصر امروز به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان، بسیج جامعه پزشکی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ع) بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی لرستان در روستای محروم فرهادآباد میربگ شهرستان دلفان فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان گفت: از دو هفته گذشته تاکنون با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه راه‌اندازی این بیمارستان صورت گرفته است.

نورالدین ویسی با اشاره به همکاری و تعامل با بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری این عزیزان در جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان در سال 91 به تعداد 32 روستا ارائه خدمات داشته‌ایم که از این تعداد روستا هزار و 720 نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی اظهار کرد: همچنین با همکاری بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح فشار خون در نماز جمعه 350 نفر به صورت رایگان ویزیت شده‌اند.

ویسی با اشاره ویزیت سه هزار و 390 نفر و 49 عمل جراحی در بیمارستان صحرایی شهید ولیان که سال 89 در بخش محروم کاکاوند برپا شد که 56 متخصص در این مرکز فعالیت داشتند، افزود: خوشبختانه بیمارستان صحرایی شهید ولیان تجربیات ارزشمندی را برای همکاران ما به وجود آورد که امیدواریم از این تجربه بتوانیم در جهت خدمات‌رسانی بهتر به بیماران اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه مرکز خدمات درمانی برخوردار، فرهاد‌آباد و دمباغ و 27 خانه بهداشت با جمعیتی بالغ بر 32 هزار نفر تحت پوشش این بیمارستان صحرایی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: مراجعه‌کنندگان قبل از اینکه به بیمارستان ارجاع داده شوند، در مکان فعلی مرکز بهداشتی فرهادآباد که به عنوان مرکز پیش بیمارستانی تعیین شده سلکت می‌شوند و با در دست داشتن فرم ارجا به بیمارستان معرفی می‌شوند و توسط پزشکان متخصص درمان و یا عمل جراحی می‌شوند.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان در این مراسم با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی لرستان برای دومین بار است که در طی سه سال گذشته جهت تکمیل ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی به محرومان این منطقه برپا می‌شود، افزود: همواره بسیج جامعه پزشکی در این شهرستان دو هدف عمده که یکی عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری در راستای ارائه خدمات خداپسندانه و بی‌منت به ولی نعمتان انقلاب یعنی محرومان و مستضعفان مناطق توسعه نیافته است.

حسین محمدی‌فرد، دومین هدف بسیج جامعه پزشکی را تمرین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مواقع بحرانی و کوران حوادث همان پدافند غیر عامل در این شهرستان برگزار و برپا شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با همکاری دستگاه‌های مربوطه در طی فرصت زمان اندکی که این ماموریت به ما ابلاغ شد و کارگروه پشتیبانی در جهت فراهم نمودن زیرساخت‌ها و اقدامات لازم را به عهده گرفت.

محمدی به استقبال چشمگیر مسئولان این شهرستان به محض شنیدن برپایی بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: محصول این همدلی، هم‌فکری و تعامل بین دستگاه‌ها را امروز در این مرکز درمانی صحرایی مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در این فرصت کوتاه خدمات ارزنده‌ای به مردم عزیز و خونگرم این منطقه محروم انجام گیرد.

محمدی‌فرد از بسیج جامعه پزشکی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان، کادر پزشکی و پیراپزشکی، امام جمعه محترم نورآباد، فرمانداری و کلیه عزیزانی که در برپایی این بیمارستان همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.

در ادامه فرماندار دلفان در این مراسم خدمت‌رسانی به مناطق محروم را یک فرصت و نعمت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید می‌کنند، ما نیز به تاسی از فرمایشات معظم له باید به مردم محروم خدمات‌رسانی کنیم.

رضا دریکوند با قدردانی از برگزار کنندگان این بیمارستان اظهار داشت: امیدواریم در این مدت با تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌ها میزبان خوبی برای پزشکان و خدمتگذاری صدیق برای مردم باشیم.

در ادامه رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: خاک پای مردم محروم بودن به انسان عزت و افتخار می‌دهد.

محمد رئیس‌زاده با اشاره به اینکه این بیمارستان کمتر از دو هفته است که تمام برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته است، بیان داشت: فراهم نمودن زیرساخت‌های این بیمارستان چند روزه کار بسیار سختی است که خوشبختانه میزبانان این مقدمات را به خوبی فراهم کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت گفت: فلسفه وجودی ما، عزت و بزرگی برای ما این است که خدمتگذار مردم باشیم و مطمئن باشید، چیزی غیر از این نیست.

رئیس‌زاده افزود: یکی از اصولی را که پس از انقلاب اسلامی در کشورمان رواج دارد، همین محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشورمان است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه خاک پای این مردم محروم بودن به انسان عزت و افتخار می‌دهد، ابراز داشت: این مهم خود یک نعمت است و برکت را به زندگی انسان می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید در تمام عرصه‌ها خدمتگذاری صدیق برای مردم باشیم، افزود: باید ما علم‌، اقتصاد، بازرگانی‌، پیشرفت کشور، صنعت‌، فناوری‌ و رشدمان پایبند به اصول و ارزش‌های ایرانی اسلامی و در بستر چفیه‌های خاکی که نماد عزت کشورمان است، باشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج جامعه پزشکی، اظهار داشت: ما باید مدیون رشادت مردی‌ها و جانفشانی‌های این عزیزان باشیم که سربلندی کشور عزیزمان مدیون خون پاک این عزیزان‌مان است و خدای ناکرده ما با اعمال‌مان بدهکار این شهدای گرانقدر نباشیم.

رئیس‌زاده با تأکید بر احترام گذاشتن به خانواده‌های معظم شهدا، افزود: امیدواریم روزی برسد که در چنین مراسماتی در تلویزیون، در هر مراسم دیگر خانواده‌های معظم شهدا در صف اول برنامه‌های ما باشند و ما در پشت سر این عزیزان باشیم و این باید در بین تمام ما رسم شود.

وی، پافشاری و ایستادگی به اصول و ارزش‌ها را یک امر مهم و کلیدی عنوان کرد و بیان داشت: تمام حوادث منطقه نیز درس عبرتی است که پافشاری بر اصول چقدر اهمیت دارد.

وی، یکی از اصولی را که پس از انقلاب اسلامی در کشورمان رواج دارد، محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشورمان دانست و اذعان داشت: ما باید به شعارهای اصلی انقلاب توجه کنیم و آن را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.

این بیمارستان از امروز تا 19 شهریور ماه در منطقه فرهادآباد میربگ دلفان آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

انتهای پیام/2304/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول