اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فراهم شدن امکان تحصیل در مقاطع تخصص و دکترا صورت گرفت

تکیه بر متخصصین بومی کهگیلویه و بویراحمدی با راه‌اندازی رشته‌های تخصصی

رئیس دانشگاه عولم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه‌اندازی چهار رشته جدید در مقاطع تخصصی و دکترای حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، استان در مسیر تکیه بر نیروهای متخصص بومی در نظام سلامت گام بر می‌دارد.

تکیه بر متخصصین بومی کهگیلویه و بویراحمدی با راه‌اندازی رشته‌های تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسام‌­الدین نبوی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در چند سال اخیر توجه به تربیت دانشجویان شاخه‌های مختلف پزشکی در درون استان بوده که تا حدی به این مهم دست یافتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: رشته‌هایی که اکنون به مجموعه رشته‌های این دانشگاه اضافه شده، همگی در راستای نیاز این استان بوده است.

وی گفت: بنا داریم هر سال یک رشته تخصصی جدید مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد را به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اضافه شدن رشته‌های دستیاری تخصصی بیماری‌های کودکان و بیماری‌های داخلی و همچنین دو رشته دکترای حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان در این رشته‌ها و در  مقاطع دکتری و تخصص  از مهر ماه 91 مشغول به تحصیل هستند تا بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز این استان را در این رشته‌ها تامین کنیم.

*پاسخ به بخشی از نیازهای استان

وی با اشاره به پیشرفت‌های چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاسیس این رشته‌های جدید در مقاطع بالای تحصیلی ضمن ارتقای ‌سطح آموزش عالی به نیازهای این استان نیز پاسخ می‌دهد.

نبوی‌زاده همچنین آغاز به کار دانشکده دندانپزشکی را یکی از اقدامات خوب این دانشگاه برشمرد و ادامه داد: از مهرماه نیز دانشجویان رشته دندانپزشکی در این دانشکده مشغول به تحصیل خواهند شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تغییر تیپ این دانشگاه از درجه سه به تیپ A2 می‌تواند ظرفیت خوبی برای کمک به پیشبرد اهداف طراحی شده این دانشگاه در سطوح مختلف ایجاد کند.

وی تقویت سطح علمی اعضای هیئت علمی را در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برنامه‌های مهم خود اعلام کرد و بیان کرد: امکاناتی برای ماندگاری اعضای هیئت علمی در این دانشگاه برای بهبود خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده که امید است مفید واقع شود. 

انتهای پیام/82005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول