اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:

بخش تعاون با ورود بانک‌های خصوصی با رکود مواجه شد

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با ورود بانک‌های خصوصی، بخش تعاون با رکود مواجه شد.

بخش تعاون با ورود بانک‌های خصوصی با رکود مواجه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی بابایی امشب در مراسم گرامیداشت هفته تعاون که در سالن اجتماعات مجتمع شهید باهنر بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند به عنوان نقطه عطف و کلید مباحث اقتصادی و توسعه کشور، تحولات خوبی را رقم زنند.

 وی با اشاره به اصل 43 و 44 قانون اساسی کشور که تأکید بر بخش تعاون دارد، ادامه داد: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر پایه اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی تشکیل شده است که بخش تعاون کلیدی برای رشد اقتصاد کشور است.

 بابایی با اشاره به اصل چشم انداز پنج ساله توسعه کشور که بر اساس آن سهم دستیابی اقتصاد تعاونی در اقتصاد ملی 25 درصد است، اذعان داشت: این رقم در کشور پنج درصد و در مازندران که بالاترین رقم را در کشور داراست، هفت درصد بوده که نسبت به سهم 25 درصدی فاصله زیادی داریم.

 مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه اداره تعاون یک دستگاه فرابخشی است، اذعان داشت: همه دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رونق اقتصادی بخش تعاون بوده و این امر مختص به اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی نیست.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 400 میلیارد تومان از محل تأمین توسعه ملی در قالب توسعه کشاورزی استان با نرخ هفت درصد تسهیلات واگذار شد، بیان داشت: اما سهم تعاون در این بخش تنها 10 درصد بوده که بسیار ناچیز بود.

 بابایی با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای طرح‌ها در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای 12 هزار تعاونی موجود در سطح استان بود، اضافه کرد: باید با دید جامع‌تری به تعاونی‌ها نگاه شود  چرا که در غیر این صورت نباید توقعی از بخش تعاون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیگر اجازه نخواهم داد تعاونی راکد در مازندران معنا پیدا کند، تصریح کرد: باید با انجام درست وظایف خود و استفاده از تجربیات دیگران موجب رشد بخش تعاون شویم.

 این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک توسعه و تعاون از منابع داخلی خود 200 میلیارد تومان با حداکثر نرخ سود 15 درصدی تسهیلات داد، گفت: هیچ یک از بانک‌های خصوصی و دولتی در سطح استان چنین تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند.

بابایی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات مصارف نسبت به منابع در سال گذشته چهار برابر بوده است، اذعان داشت: منابع 50 میلیارد تومان ولی مصارف 200 میلیارد تومان بوده که بسیاری از تعاونی‌ها منابع خود را از بانک توسعه تعاون گرفتند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران، عنوان کرد: هر کدام از تعاونی‌هایی که در بانک توسعه و تعاون معوقه موجودی دارند از این تاریخ به بعد درخواست بدهند برای آنها فضایی ایجاد کنیم تا بتوانند معوقه خود را پرداخت کنند و در مقابل بانک قرار نگیرند.

 انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول