اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

اساسی‌ترین مشکل بازار سنندج در حوزه شهرداری است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات اصناف سنندج در حوزه شهرداری است.

اساسی‌ترین مشکل بازار سنندج در حوزه شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری یکشنبه شب در نشست روسای اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی شهرستان سنندج با استاندار کردستان، اظهار کرد: استاندار از عدم ارتباط نامطلوب شهرداری با اصناف سنندج در تعجب است در صورتی که باید فضای مناسب برای بازاریان فراهم شود چرا که آنان سهم بسزایی در اقتصاد استان دارند.

وی افزود: استان کردستان، استانی خدماتی است و 68 درصد تولید ناخالصی استان در حوزه بازار است و باید نقش بازار در ایجاد درآمد و اقتصاد استان را پذیرا باشیم تا بتوانیم مسیر حل مشکلات آنان را تسهیل نماییم.

اسراری تعامل بازار و شهرداری را لازم دانست و گفت: هر زمانی که شهرداری در کنار بازار بوده، رونق اقتصادی نمود عینی داشته است و ارتباط و تعامل بازار و اصناف موجب حل مشکلات واحدهای صنفی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: بازاری و کسبه این استان درآمد زیادی ندارند و نباید در زمان وصول عوارض و مالیات آنان را با شهرهای بزرگی چون اصفهان مقایسه کرد.

به گفته وی، سازمان صنعت، معدن و تجارت اجازه قانون‌گریزی به اصناف نمی‌دهد و آن‌ها نیز قانون‌گریز نیستند و هیچ وقت نگفته‌اند که عوارض و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان پیشنهاد کرد: شعبه‌ای از شهرداری عوارض اصناف را جمع‌آوری کرده و 3 درصد آن را به ارائه خدمات به این مجموعه اختصاص دهند.

اسراری افزود: خواسته اصناف نیز در کنار اجرای قانون باید مدنظر قرار بگیرد که متاسفانه تاکنون هیچکدام از نواحی شهرداری سنندج مصوبات کمیسیون نظارت بر بازار را عملی نکرده‌اند.

وی نابسامانی دستفروشان در جلو واحدهای صنفی، توقف وانت‌بارهای میوه‌فروش در جلو میدان میوه و تره‌بار، نابسامانی مسیر تاناکورا و حل مشکل عوارض مربوط به مالکین مجتمع‌های تجاری را از دیگر مواردی ذکر کرد که بازاریان و اصناف سنندج نسبت به آن معترض هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در پایان خواستار توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی به مجموعه اصناف شد و درخواست کرد تا با دید باز نسبت به حل مشکلات صنوف مختلف اهتمام ورزند.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول