اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

فلسفه حیاتی تعاون برای مردم تشریح شود/ ایجاد تعاونی‌های پوشاک اسلامی در استان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فلسفه حیاتی تعاون باید برای مردم تشریح شود، گفت: تعاون باعث پیشبرد بهتر امور می‌شود.

فلسفه حیاتی تعاون برای مردم تشریح شود/ ایجاد تعاونی‌های پوشاک اسلامی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان تعاونی‌های استان ضمن تبریک به مناسبت دهه پرخیر و برکت کرامت خواستار ایجاد جلسات و نشست‌های متعدد فرهنگی برای رشد و تعالی جامعه شد.

وی افزود: تعاون یک ریشه قرآنی و بنیان دینی و اسلامی دارد که در جامعه به آن عمل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم ایجاد تعاون و همکاری در جامعه گفت: تعاون به معنای کار جمعی و گروهی است که باید برای پیشبرد بهتر امور مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار ایجاد تعاونی‌ها به منظور کمک همه افراد به یکدیگر شد و اظهار کرد: در شرایط و اوضاع تحریم کشور برکت خدا در میان کار گروهی و توجه به جمع نهفته است.

محمدی با بیان اینکه فلسفه حیاتی تعاون برای مردم تشریح نشده است، ادامه داد: با ایجاد تعاون علاوه بر کسب سود بیشتر، می‌توان موجبات تأمین منافع جامعه را فراهم آورد.

وی از اوضاع نابسامان کشور‌های چون انگلیس یاد کرد و افزود: عدم وجود تعاونی‌ها باعث فراهم شدن چنین اوضاع و شرایط بد زندگی در کشورها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار ایجاد تعاونی‌های پوشاک اسلامی در سطح استان شد و گفت: مسئولان امر باید حمایت‌های لازم در راستای تحقق این مهم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز از وجود یک‌هزار و 500 تعاونی فعال در استان خبر داد و افزود: در قانون اساسی سرمایه‌گذاری به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده که در قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه اهمیت بسیاری به تشکیل تعاونی داده شده است.

مسعود اقلامی با بیان اینکه 25 درصد اقتصاد کشور باید به سمت تعاونی پیش رود، ادامه داد: در راستای تحقق این امر تلاش مردم و دولت باید در صدر امور باشد.

وی از ایجاد تعاونی عمران شهرستانی خبر داد و ابراز داشت: با تشکیل این تعاونی با محوریت صنعتی، کشاورزی و خدماتی در هر شهرستان ساکنان و اهالی آن می‌توانند بدون هیچ محدودیتی زیرمجموعه آن قرار گیرند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری همایش تعاونی‌های برتر کشور در استان تهران طی روزهای اول هفته تعاون خبر داد و افزود: استان همدان در این همایش نیز پیشگام بود.

وی در ادامه ظهار کرد: در این همایش دو تعاونی ملی و ویژه معرفی شده که از آنها تقدیر به عمل آمد.

اقلامی اضافه کرد: 19 شهریور نیز همایشی در استان تشکیل خواهد شد که در آن 19 تعاونی برتر و یک تعاونی به عنوان برترین تعاونی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/89026/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول