اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد

تامین فاینانس 87 میلیون یورویی سد سرنی توسط بانک توسعه اسلامی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تامین فاینانس 87 میلیون یورویی برای احداث سد سرنی در این استان توسط بانک توسعه اسلامی خبر داد.

تامین فاینانس 87 میلیون یورویی سد سرنی توسط بانک توسعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان پیش از ظهر امروز در نشستی در همین راستا گفت: با پیگیری‌های مستمر و هماهنگی لازم با مسئولان، شرکت مدیریت منابع آب ایران مبلغ 87 میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی (فاینانس) اعتبار لازم جهت عملیات اجرایی سد سرنی اختصاص و تصویب شد.

صمد شعبانی با تاکید بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی سد سرنی بیان داشت : رشد جمعیت و افزایش روزافزون نیاز آبی شهر بندرعباس از یک سو و شرایط خشکسالی هرمزگان ایجاب می‌کند که همگام با طرح توسعه استان تاسیسات زیر بنایی مورد نیاز از جمله سدهایی که بتواند آب مطمئن شهروندان را تامین کند به مرحله اجرا در آید.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اضافه کرد: با تکمیل مراحل احداث سد سرنی میزان 400 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی شیرین استان افزوده می‌شود که با افزایش این مقدار آب نیاز‌ آب شرب بندرعباس تا سال 1415 تامین و مشکلات در این باب برطرف خواهد شد.

وی گفت: بر اساس اقدامات انجام شده راه دسترسی با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و تونل انحراف سد سرنی با پیشرفت فیزیکی 55 درصد از محل اعتبارات عمومی در دست اجراست و عملیات اجرایی سد پس از انتخاب مدیریت طرح و پیمانکار آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، انتخاب مدیریت طرح که نقش برنامه‌ریزی و هدایت پروژه را به نمایندگی و زیر نظر کارفرما دارد تا نیمه آبانماه سال‌جاری به پایان می‌رسد و در خصوص انتخاب پیمانکار نیز اسناد مناقصه تهیه و شرکت در حال اخذ مجوز و تأییدهای لازم از بانک توسعه اسلامی است.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول