اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان خبر داد

انجام 29 هزار و 536 عقد قرارداد در سال زراعی 92_91

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان همدان از انجام 29 هزار و 536 عقد قرارداد در سال زراعی 92ـ 91 خبر داد.

انجام 29 هزار و 536 عقد قرارداد در سال زراعی 92_91

علیرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نقش ارزنده و حمایتی صندوق بیمه کشاورزی در ارتقای سطح زندگی و بهبود وضعیت کشاورزان اظهار کرد: در سال زراعی 92 ـ 91 با بیش از 29 هزار و 536 نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به عنوان بیمه‌گذار فعالیت‌های زراعت، باغات، مراتع، دام سبک و سنگین و طیور عقد قرار داده شده است.

وی افزود: در زمینه دام سبک، سنگین و صنعتی 51 هزار و 372 رأس دام و در بخش زراعت، باغات و مراتع سطحی نیز 263 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

*بیش از 70 محصول در  استان زیر پوشش بیمه قرار دارد

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان از رتبه نخست استان همدان در صدور بیمه‌نامه الکترونیکی(سابکا) خبر داد و افزود: بیش از 70 محصول در استان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی صندوق بیمه کشاورزی را حامی بهره‌برداران بخش کشاورزی و روستاییان در برابر عوامل قهری و خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی دانست و تصریح کرد: در سال زراعی 91 ـ 90 بیش از 134 میلیارد ریال غرامت به تولیدکنندگان خسارت دیده پرداخت شده است.

طاهری اضافه کرد: از این میزان 82 میلیارد ریال در بخش زراعت، باغات و مرتع، 4 میلیارد ریال در بخش دام سبک، سنگین و صنعتی و 48 میلیارد ریال نیز در بخش طیور، آبزیان و زنبورعسل بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و سرمایه انسانی مجرب و توانمند بانک کشاورزی استان گفت: در راستای حفظ و ارتقای قابلیت‌های فردی و سازمانی با هماهنگی اداره کل آموزش و بهبود مدیریت در سال گذشته بیش از 76 دوره آموزشی به تعداد یک هزار و 845 نفر در زمینه‌های بازاریابی، حسابداری، حقوق، اعتبارات، ارزیابی، وصول مطالبات، بیمه و... برگزار شد.

*ضرورت تنوع‌بخشی به تأمین منابع مالی

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان یادآور شد: از دیگر حوزه‌های مورد توجه استان توجه به فضای شعب به عنوان کانال‌های ارائه خدمت است که علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مناسب و استقرار سیستم ارگونومی مناسب برای همکاران، زمینه رفاه مشتریان نیز فراهم شود.

وی بیان داشت: در این زمینه اقداماتی چون بازسازی شعب ملایر، جوکار و گل‌تپه، افتتاح مرکز 24 ساعته ارائه خدمات بانکی بهار و ملایر، ایجاد و تجهیز شعبه جهاد کشاورزی 2 و احداث شعب شیرین‌سو، فرسفج و تعاون بهار اجرا و پیگیری شد. 

طاهری با بیان اینکه بخش مالی اقتصاد کشور و جزء عمده آن یعنی نظام بانکی در شرف تحولات شگرفی است، گفت: نیاز فزاینده بخش کشاورزی به منابع مالی، ایجاد بانک‌های خصوصی در سال‌های اخیر و عملیاتی شدن برنامه خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی از یک سو و افزایش انتظارات جامعه از سوی دیگر چالش‌های جدیدی در حوزه بانکداری کشور ایجاد کرده است.

*افزایش بهره‌وری و توانمندسازی کارکنان روبکرد اصلی بانک کشاورزی

وی ابراز داشت: پاسخگویی مناسب به این چالش‌ها نیازمند افزایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های بانک و استقبال از تغییرات بیشتر است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان اضافه کرد: با توجه به این مهم تنوع‌بخشی به تأمین منابع مالی برای پاسخگویی هر چه بیشتر و مؤثرتر در بخش کشاورزی، حرکت شعب بانک از سهم از بازار بانکی به سهم از مشتریان، ارزش‌آفرینی برای مشتریان و سهام‌داران، ارتباط مستقیم مدیریت و شعب بانک و پویایی و تواناسازی شعب و تکمیل و یکپارچه‌سازی عملیات و ارائه خدمات متناسب با انتظارات منطقی ایجاد شده در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.

وی افزایش بهره‌وری و توانمندسازی کارکنان، ارتقای سلامت اداری، حضور جدی در اجرای طرح توسعه کشاورزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و مدیریت آب، ایجاد ارتباط هدفمند و اثربخش با مشتریان، مدیریت منابع و مصارف با محوریت تجهیز منابع، تلاش برای فراگیر شدن امر وصول مطالبات بین تمام همکاران و آگاهی‌بخشی در استفاده بهینه از منابع در راستای ارتقا و توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین رویکردهای بانک کشاورزی استان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول