اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

تنها راهبرد نظام اسلامی وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: تنها راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وحدت و همدلی و یکپارچگی بین مسلمانان است.

تنها راهبرد نظام اسلامی وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی ظهر امروز در همایش بزرگ حج که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم بارها تاکید شده که امت اسلامی باید امت واحدی باشند.

این مسئول تصریح کرد: علت واحد بودن امت اسلامی در داشتن خدایی واحد، قبله‌ای واحد و هم‌چنین سند قراردادن یک کتاب آسمانی در زندگی است.

وی بهترین نتیجه سفر حج تمتع را عبادت، بندگی و تضرع به درگاه الهی خواند و بیان داشت: کنگره عظیم حج را میلیون‌ها مسلمان تشکیل می‌دهند که شرط اول و اصلی این سفر بزرگ معنویت است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: بهترین خروجی و پیام حج تمتع، طواف و مناسک و آداب این سفر معنوی باید در معرفت و خداشناسی متبلور شود.

فراشی، هم‌اندیشی، هم‌گرایی و همدلی را از دیگر شروط این سفر معنوی ذکر کرد و ادامه داد: برای تقویت پایه‌های وحدت و اتحاد اسلامی هم‌اندیشی میان مسلمانان امری لازم و ضروری است.

این مسئول عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر تشکیل کرسی برای جامعه اسلامی در سازمان ملل تاکید کردند و بیان فرمودند که امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان حرف‌هایی برای گفتن دارند که نیازمند تشکیل چنین مجامعی هستند.

 

وی عنوان کرد: تنها راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وحدت و همدلی و یکپارچگی بین مسلمانان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی و اجتناب از طاغوت و بیزاری از ظلم از جمله  فلسفه‌های وجودی سفر معنوی حج به شمار می‌رود.

فراشی به مشکلات موجود در کشورهای اسلامی هم‌چون سوریه، مصر، عراق و لبنان اشاره کرد و افزود: حل مشکلات مسلمانانی که در کشورهایی درگیر جنگ و نابسامانی‌هایی شده‌اند وظیفه تمام مسلمانان دنیاست و این امر منجر به ناامیدی و یاس بیش از پیش دشمنان هم خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم گروه قصیده‌خوانی به اجرای برنامه پرداختند و در پایان هم مراسم نمادین مناسک حج اجرا شد.

انتهای پیام/79003/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول