اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

افزایش آمار متقاضیان کار در کردستان مسئولان را شرمنده می‌کند

استاندار کردستان دغدغه اساسی استان را بحث سرمایه‌گذاری و اشتغال خواند و گفت: تعداد بالای متقاضیان کار در کردستان، موجب شرمندگی مسئولان است.

افزایش آمار متقاضیان کار در کردستان مسئولان را شرمنده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان سنندج اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که کارهای خوبی در استان کردستان در زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری انجام شده است اما رفع بیکاری در استان نیاز به حرکت‌های جهشی دارد.

به گفته استاندار کردستان، تشکیلات اداری محدود است و ظرفیت جذب این افراد در ادارات وجود ندارد اما می‌توان متقاضیان کار استان را بسیج کرد و با ساماندهی آن‌ها در قالب تعاونی‌هایی، از فکر و ایده و استعداد آن‌ها استفاده کرد.

وی تعامل، همفکری، استعدادهای طبیعی، معدنی و کشاورزی را زمینه‌هایی برای تشکیل تعاونی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: استان کردستان تمامی این شاخصه‌ها را داراست و این مهم زمینه ایجاد تعاونی‌های موفق با اشتغالزایی بالا را فراهم کرده است.

شهبازی گفت: اعتقاد دارم باید حرکت‌های توسعه‌ای در استان شتاب بگیرد و ادارات با احساس مسئولیت بیشتر و تمام وقت در خدمت مردم باشند و زمان پاسخگویی مسئولان نباید به وقت خاصی محدود شود.

استاندار کردستان در ادامه توسعه و تقویت تعاونی‌ها را تاثیرگذار بر رفع تنگناهای استان خواند و بر برنامه‌ریزی مسئولان متولی تعاونی‌ها برای توسعه تعاونی‌ها به منظور ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی تاکید کرد.

وی گفت: مدیران استان باید تعاونگران را کمک کنند و آن‌ها را برای تقویت و توسعه تعاونی‌ها تشویق نمایند.

شهبازی آمادگی خود برای اخذ منابع بانکی در راستای رفع مشکلات تعاونی‌ها را اعلام کرد و گفت: اعتقاد داریم برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها باید منابع بانکی جذب کنیم.

وی تصریح کرد: به جای رجوع تعاونگران به ادارات تعاون و ایجاد تعاونی، مسئولان پیشقدم شوند تا این موضوع با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

شهبازی در ادامه مردم کردستان را مردمی متوقع و قدرشناس خواند که خدمات مسئولان را ارج می‌نهند و گفت: در صورتی که محبت مدیران جایگزین ارائه خدمت هم بشود، برای مردم این استان کافی است.

وی در پایان تاکید کرد: خدمت به چنین مردمی فراتر از وظیفه مسئولان است و باید ما مجموعه مدیران هر آنچه را که در توان داریم برای خدمت به این مردم بکار بگیریم.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول