اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد

راهیابی 5 فیلم کوتاه از هنرمندان ایرانی به جشنواره بغداد

رئیس حوزه هنری کردستان از راهیابی 5 فیلم کوتاه ایران از آثار هنرمندان کردستانی به بخش پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد خبر داد.

راهیابی 5 فیلم کوتاه از هنرمندان ایرانی به جشنواره بغداد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی در بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: در ادامه موفقیت‌های حوزه هنری در جشنواره‌های داخلی و خارجی فیلم از راهیابی پنج فیلم کوتاه از آثار هنرمندان کردستانی به بخش پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد رسید.

وی خاطرنشان کرد: «انار میوه بهشت است» به کارگردانی  تیمور قادری و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان، «زمستان آخر» ساخته سالم صلواتی،  سکوت برکه‌ها ساخته، فاطمه دست‌مرد، «قاشق» ساخته جلال ویسی و نگاهی به آسمان ساخته هادی محقق فیلم‌های ایرانی راه یافته به این جشنواره است.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان، این جشنواره در بخش‌های بهترین فیلم کوتاه، بهترین مستند، بهترین فیلم سینمایی، بهترین فیلم حقوق بشری، بهترین فیلم زنان جهان عرب و بهترین فیلم بخش افق‌های جدید به برگزیدگان خود جایزه می‌دهد.

مرادی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بغداد» 6 تا 10 اکتبر در عراق برگزار می‌شود.

وی در ادامه از نمایش صحنه‌ای «ساج سوزان » از تولیدات حوزه هنری کردستان در بخش منطقه‌ای 22مین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در منطقه 4 در خرم‌آباد خبر داد و گفت: «ساج سوزان» به نویسندگی صابر نیک‌بخت و کارگردانی«شهرام میرزایی» از تولیدات حوزه هنری استان است.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان، 22 جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه از 28 تا 30 شهریورماه امسال در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مرادی افزود: در این اثر نمایشی که به صورت داستان خطی که به شیوه اجرای خاص خود روایت می‌شود هنرمندان مطرح استان از جمله صابر دل بینا، حسن ترقی، فریدون حامدی، شعله عزیزی، شیلان محمدی،آرش محمدی و دلنیا رضایی با ایفای نقش کارگردان این نمایش شهرام میرزایی را یاری می‌کنند.

وی به برگزاری 21‌مین دوره جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشی در کشور محسوب می‌شود و با توجه به رویکرد جدید جشنواره در توجه جدی به هنر نمایش در شهرستان‌ها در کشف و پرورش استعدادهای هنری در شهرستان‌ها و کمک به ارتقاء سطح هنرهای نمایشی در کشور نقش ارزنده‌ای ایفاء می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: نمایش «ساج سوزان» داستان راننده کامیونی است که در لحظه سقوط گذشته خود را از بدو تولد مورد بازنگری قرار می‌دهد و در آن گریزی به  بمباران وحشیانه شیمیایی «حلبچه» نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول